Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Как да подобрим енергията си след безсънна нощ

Как да подобрим енергията си след безсънна нощ

Как да подобрим енергията си след безсънна нощ - изображение

Когато не успеем да се наспим добре, сякаш всичко върви надолу с главата. Липсва ни настроение, енергия и мотивация да се справим със задачите за деня. Статистиката показва, че по-малко от 40% от хората успяват да се снабдят с необходимите 7 часа сън, а недоспиването се отразява на всички аспекти от ежедневието ни.

Разбира се, най-доброто решение е да регулираме графика си, но дори това не ни застрахова от периодичните периоди на безсъние. Ето защо ви предлагаме 6 практични съвета, които помагат да подобрите енергията си, ако не сте успели да си починете пълноценно предишната нощ.

1. Хидратация

Не забравяйте да пиете много вода. Когато организмът е уморен, той полага повече усилия, за да остане буден и същевременно да изпълнява всекидневните си функции. Клетките ви се нуждаят от допълнителна хидратация, а липсата на вода ви кара да се чувствате още по-изморени. Ако не обичате да пиете вода, вземете изотонична напитка, ароматен чай или разтворими витамини.

Хидратация

2. Светлина

За да се събуди, тялото се нуждае от светлина, защото тя дава сигнал за прекратяване на производството на сънния хормон мелатонин. Организмът е устроен така, че будните му цикли да се регулират от промяната на количеството светлина наоколо. За да се разбудите, прекарайте известно време навън и се заредете със слънчеви лъчи.

3. Движение

Дори да се чувствате изморени, движението всъщност помага да подобрите енергията и настроението си. Не е нужно да правите натоварваща тренировка, достатъчно е да се разходите за 15-20 минутна навън. Движението стимулира кръвообращението и метаболизма.

Движение

4. Хранене

За да поддържате стабилна енергия през деня, е по-добре да се храните по малко и на често. След голямо хранене има вероятност да се почувствате сънливи и уморени. Регулирайте порцията си на обяд, а следобед си направете закуска. Освен това е за предпочитане да избирате протеини пред въглехидрати, защото недоспиването афектира хормона на глада и е по-трудно да се почувстваме сити.

5. Дрямка

Кратка 20-минутна почивка е достатъчна, за да подобри функциите на мозъка. През деня не рискувайте да заспивате за повече от 30 минути, защото така навлизате в дълбоката фаза на съня и има вероятност, когато се събудите да се чувствате още по-объркани и уморени.

Кратка дрямка
6. График

Когато ни се спи е много по-трудно да се организираме и да вземаме решения. Направете списък с нещата, които искате да свършите, за да си помогнете да останете по-целенасочени и фокусирани в действията си.



Редактор: Гергана Стоева
Източници: thisisinsider.com / everydayhealth.com
Снимки: freepik.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноЛеченияБотаникаХранене при...НовиниПсихологияАнкетиТестовеСпортАлт. медицинаФизиологияСнимкиЛайфстайлИстория