Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести Нормализирайте сърдечния ритъм за по-малко от минута чрез 8 начина

Нормализирайте сърдечния ритъм за по-малко от минута чрез 8 начина

Нормализирайте сърдечния ритъм за по-малко от минута чрез 8 начина - изображение

Смята се, че нормалната сърдечна честота е 60-10 удара в минута. Но някои експерти са склонни да мислят, че идеалният сърдечен ритъм варира между 50 и 70 удара в минута. Причините, които провокират тахикардия, могат да бъдат опасни (анемия, сърдечни заболявания) или да представляват реакция към условията на живот (стрес, тревожност). Ако забележите, че сърцето работи по-бързо, първото нещо, което трябва да направите, е да се консултирате с лекар.

Представяме ви списък с техники, които могат да бъдат първото лечебно средство в подобна ситуация. Ако не забелязвате подобрение в рамките на 15-20 минути, се свържете с бърза помощ.

1. Използвайте маневрата на Валсалва

Маневра на Валсалва

Маневрата на Валсалва е дихателна техника, която води до няколко бързи промени в сърдечния ритъм.

Какво трябва да правите:

  • Притиснете ноздри с палец и показалец.
  • Затворете очите и устата.
  • Издишайте, все едно се надувате като балон.
  • Упражнете такова налягане, сякаш провокирате движенията на червата.
  • Повтаряйте процедурата в рамките на 10-15 секунди.

2. Слушайте "Weightless" ("Безтегловност") на Marconi Union

Marconi Union създава тази композиция в тясно сътрудничество с Лиз Купър, водещ звукотерапевт от Великобритания и основател на Британската академия за звукова терапия. Комбинацията от бас, ритъм и хармония помага за намаляване на сърдечния ритъм и кръвното налягане, както и нивата на кортизол.

3. Използвайте студена вода

Студена вода

Този метод е ефективен, защото стимулира блуждаещия нерв, който помага за контролиране на сърдечната честота. Ако смятате, че имате силно сърцебиене, напръскайте лицето си със студена вода или го потопете в купа, пълна с питейна течност, за няколко секунди.

4. Създайте налягане

Създайте налягане

Тази техника е близка до маневрата на Валсалва, описана по-горе. Тя се състои в две стъпки:

  • Свийте мускулите на стомаха и аналния сфинктер.
  • Упражнете такова налягане, сякаш провокирате движението на червата.

5. Направете масаж на каротидния синус

Масаж на каротиден синус

Нежният масаж на каротидния синус с върха на пръстите помага за стимулиране на блуждаещия нерв, който преминава в близост до артерията, и по този начин нормализира сърдечния ритъм.

6. Пийте студена вода

Консумация на студена вода

Консумацията на студена вода освежава през горещите дни. Освен това стимулира блуждаещия нерв и намалява сърдечния ритъм по естествен път. Ето защо е силно препоръчителна.

7. Дишайте дълбоко

Дълбоко дишане

Автор на популярен сайт страда от проблеми, свързани с ускорен сърдечен ритъм. Той споделя, че се чувства така, сякаш се опитва да избяга от ядосан носорог или гладен гепард, за да спаси живота си. Но намира решение за справяне с проблема. Ето го и него:

  • Издишайте.
  • Задръжте дъх и пребройте до 5 или толкова дълго, колкото можете.
  • Бавно вдишайте и отново издишайте.
  • Повторете процедурата.

Авторът казва, че няма медицинско образование, но тази техника изглежда работи и потребителите потвърждават това. Ако не искате да следвате съвети на непознат човек, тогава може да отделите малко време за практикуване на различни видове йога.

8. Приемайте лекарства

Прием на лекарства

Повечето хора знаят, че всеки организъм реагира на лечението по различен начин. Ако нищо от горния списък не помага и вече сте се консултирали с лекар, е време да помислите за прием на лекарства. Днес има различни видове, които способстват за облекчаване на този проблем.

Няколко допълнителни съвета за нормализиране на сърдечния ритъм:

Нормализиране на сърдечен ритъм 

  • Тренирайте повече: редовната физическа дейност забавя сърдечния ритъм.
  • Намалете стреса: практикуването на йога, ежедневните дихателни упражнения и медитацията са перфектни методи, които помагат в случаи на сърцебиене.
  • Избягвайте тютюневи изделия: пушачите имат по-висок риск от ускорен сърдечен ритъм. Ако се откажете от цигарите, може да го нормализирате по естествен път.
  • Изгорете излишни мазнини (ако е необходимо): хората със затлъстяване често страдат от сърцебиене. Отслабването е първата стъпка към решаването на този проблем.

Редактор: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: healthline.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни проблемиХранене при...Алт. медицинаЗдравни съветиИсторияИнтервютаНовиниЛюбопитноТестовеБотаника