Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Облекчете главоболието с 5 йога пози

Облекчете главоболието с 5 йога пози

Облекчете главоболието с 5 йога пози - изображение

Главоболието е неприятен симптом, който може да се появи в следствие на различни причини. Много хора предпочитат да не посягат веднага към познатите хапчета, а да потърсят естествени методи за справяне с проблема.

Още от древността йогата се използва като техника за подобряване на физическото и психическото състояние. Една от ползите на упражненията е тяхното благоприятно въздействие при главоболие и мигрена. Проучване от 2014 показва, че практикуването на йога намалява честотата и интензивността на симптомите на болка.

Йогата се състои от плавни движения и статични пози, които не натоварват организма и са по-лесно изпълними за хора, които не могат да участват в активни спортни занимания.

1. Сарвангасана (Свещ)
Тази позиция помага да облекчите главоболието, защото съдейства за регулиране на кръвното налягане. Задръжте позата и съчетайте с бавно ритмично дишане. Използвайте ръцете си, за да поддържате гърба изправен. Ако имате затруднения, направете позата до стена, която да ви помага с пазенето на равновесие.

Свещ2. Пашчимоттанасана (Навеждане в седеж)
Тази стойка облекчава болките в гърба, има тонизиращо действие за нервите по гръбнака и подобрява кръвната циркулация в областта. Седнете с крака напред, отпуснете се и разтягайте мускулите от врата към краката. Позата е особено подходяща при главоболие, свързано с храносмилането, синусите или менопаузата.

Навеждане в седеж

3. Саламба сирсасана (Стойка на глава)
Позизията стимулира нервната система, органите около корема и кръвообращението в областта на главата. Позициите с обръщане са благоприятни при проблеми със стомаха, черния дроб и далака. Освен това имат положителен ефект върху зрението. Ако сте начинаещи, използвайте стена или помощ от друг човек, за да задържите тялото изправено. Като алтернатива може да застанете на глава и да свиете краката пред тялото.

Стойка на глава

 Свити крака

4. Утанасана (Прегъване напред)
При това положение главата се намира под нивото на сърцето. Това позволява навлизането на по-голям поток кръв към главата, вместо към крайниците. Така областта се снабдява с повече кислород.

Прегъване напред

5. Шавасана (Поза мъртвец)
Целта на позата е да въведе тялото в състояние на почивка и медитация. Завършете йога упражненията като успокоите организма и останете легнали за няколко минути. Въпреки че изглежда лесноизпълнима, позицията има положителен ефект върху болките в главата.

Шавасана

Редактор: Гергана Стоева
Източник: yourfamily.co.za
Снимки: mahipoweryoga.com / theayurveda.org / augustyoga.com / yogajournal.com / arogyayogaschool.com / purelyb.com / thesportsedit.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортХранене при...Алт. медицинаЗдравни съветиЛюбопитноЗдравни проблемиНовиниЛеченияБотаникаИнтервютаЛайфстайлИсторияСпорт и туризъмСнимкиПсихологияЗаведенияОрганизацииСоциални грижиФизиологияОбразованиеДиетиТестовеАнкетиНормативни актовеСпециалистиПроизводителиРецепти