Начало Съвети Облекчете главоболието с 6 натурални средства

Облекчете главоболието с 6 натурални средства

Облекчете главоболието с 6 натурални средства - изображение

Главоболието е един от естествените отговори на тялото към физическо или психическо натоварване и често е една от характеристиките на забързаното ни ежедневие. Можем да усетим стягане в различни области на главата заради тежък работен ден, напрегнат спор, недостатъчно почивка и още стотици причини. Стресът предизвиква съкращаване на мускулите, както и свиване и разширяване на кръвоносните съдове, а това води до болки и мигрена.

Ако често се сблъсквате с този проблем, използвайте 6 натурални средства, за да облекчите дискомфорта и да предотвратите главоболието.

1. Етерични масла

Някои растителни есенции са особено подходящи за отпускане на напрежението и болката. Използвайте 1-2 капки масло от мащерка или розмарин за всяко от слепоочията и челото. Разнесете върху кожата, правейки лек масаж, след което се отпуснете, докато симптомите отшумят. В състава на тези екстракти присъства веществото карвакрол, което се съдържа в различни болкоуспокояващи лекарства. Маслото от риган също е подходящо при главоболие, като преди нанасяне е нужно да разредите 1-2 капки с чаена лъжичка кокосово масло, зехтин или крем.

Етерично масло от розмарин

При напрежение и болки в главата, за ароматерапията се използват масла от лавандула и мента. Може да ги използвате в дифузер или да си направите гореща вана за крака, като добавите няколко капки от есенцията.

2. Билката чобанка

Растението е много добро средство за облекчаване на главоболие. Изследванията показват, че приемът на билката под формата на чай или добавка допринася за справяне с неприятните симптоми на мигрената.

Вратига

3. Билката вратига

Тя помага за намаляване на нивата на простагландините, които са едни от веществата, отговорни за свиването на кръвоносните съдове на главата. Освен това билката има противовъзпалителни свойства и съдейства за отпускане на мускулите.

4. Магнезий

Понякога хора, които често получават главоболие, имат дефицит на елемента магнезий. Минералът е изключително важен за правилното функциониране на организма, а освен с добавки, може да се набави от източници като тиквени семки, скумрия, смокини и какао.

Ананас

5. Храни, богати на салицилати

Тези съединения имат обезболяващи и противовъзпалителни свойства и са добър помощник при главоболие и мигрена. Те се съдържат в някои лекарства, а добрата новина е, че може да ги набавите от храни като сливи, кайсии, горски плодове, череши, грозде, портокали, мандарини и ананас.

6. Чаша кафе

Кофеинът също допринася за справянето с неочаквано главоболие, особено когато то е свързано с разширени кръвоносни съдове. Той помага за свиването им, а освен това може да увеличи ефективността на болкоуспокояващи лекарства като аспирин с до 40%.

 

Редактор: Гергана Стоева
Източници: rd.com
Снимки: freepik.com / plmedbook.com / pixabay.com / 5amtag.ch

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

Здравни съветиЗдравни проблемиАлт. медицинаХранене при...ЛюбопитноНовиниЛеченияБотаникаСпортИсторияОрганизацииЛайфстайл