Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести Облекчете мигрената чрез 8 начина

Облекчете мигрената чрез 8 начина

Облекчете мигрената чрез 8 начина - изображение

Мигрената представлява неврологично заболяване, което причинява главоболие. То може да се появи в известен интервал от време и да варира от умерено до силно интензивно. Смята се, че се среща много по-често, отколкото астмата и диабета. Според доклад на Националния институт по здравеопазване, мигрената е третата най-разпространена и седма водеща причина за инвалидност в световен мащаб.

Не искаме никой да страда от това неприятно заболяване. Поради тази причина ви представяме няколко прости, не ефективни средства, които да помогнат за неговото облекчаване.

1. Леден компрес

Според Каролин Бърнстийн, доктор по медицина и член на факултета на медицинското училище в Харвард, "ледът е противовъзпалителен". Може да поставите леден компрес върху челото, врата или главата за незабавно облекчение. Ако не разполагате с такъв, използвайте памучна кърпа и студена вода.

2. Етерично масло от лавандула

Според изследване, хората, които използват етерично масло от лавандула по време на мигрена, постигат по-добри резултати, отколкото тези, които прибягват до употребата на плацебо. Може да вдишвате билковия аромат в продължение на 15 минути или да нанесете продукта върху кожата като преди това го разтворите в растително масло.

3. Етерично масло от мента

Масажирайте слепоочията и задната част на врата с етерично масло от мента, за да облекчите главоболието, причинено от мигрена. По този начин може да намалите чувството на гадене и тревожност. Проучване показва, че етеричното масло от мента е способно да възпрепятства повторната поява на мигрена.

4. Джинджифил

Джинджифилът помага за облекчаване на различни здравословни проблеми. Той намалява степента и продължителността на мигрената. В допълнение, чаят от джинджифил служи като естествено средство за редуциране на главоболието.

5. Йога

Йогата е древна техника, която може да се използва за лечение на сериозни заболявания. Тя представлява терапия без странични ефекти. Изследване показва, че практикуването на лесни пози от йогата помагат за намаляване на честотата, продължителността и интензивността на мигрената. Ето някои от тях:

  • Хастападасана (навеждане напред от изправена позиция).
  • Пашимотанасана (навеждане напред към двата крака от седнала позиция).
  • Адхо Мук Свасана (поза "Куче, гледащо надолу").
  • Сету Бандха Сарвангасана (поза "Мост").
  • Марджариасана (поза "Котешки гръб").
  • Шишуасана (поза "Дете").

6. Масажна терапия

Проучване, проведено върху пациенти с мигрена, показва, че тези, които са подложени на масаж, изпитват по-малко главоболие и дори се сдобиват с по-добър сън. Има различни видове техники за масажиране. Може да изберете някоя от следните:

  • Шведски масаж.
  • Дълбок масаж на тъканите.
  • Рефлексология.
  • Лимфен масаж.
  • Шиацу.
  • Ролфинг.
  • Краниоакрална терапия.

7. Магнезий

Дефицитът на магнезий може да бъде причина за поява на главоболие и мигрена. Всъщност, проучване установява, че редовният прием на този минерал намалява честотата на мигренозните атаки с 41,6%. Някои източници на магнезий, които може да включите в диетата, са:

  • Кашу.
  • Сусам.
  • Бадем.
  • Слънчоглед.
  • Бразилски ядки.
  • Фъстъчено масло.
  • Овесени ядки.
  • Прясно мляко.
  • Яйца.

8. Акупресура

Също както йогата, акупресурата не разполага със странични ефекти. Според изследвания, тя е надеждна алтернативна терапия за хора с хронично главоболие или мигрена, свързана с появата на гадене. Притиснете някои от точките, показани по-горе, в продължение на минута, за да облекчите състоянието.

Редактор: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: nbcnews.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиХранене при...ЛюбопитноЗдравни проблемиАлтернативна медицинаНовиниЛеченияБотаникаСпортИсторияОрганизацииЛайфстайл