Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Повишете имунитета със супа от лук и чесън

Повишете имунитета със супа от лук и чесън

Повишете имунитета със супа от лук и чесън - изображение

Все повече свикваме да разчитаме на широко разпространените лекарства, за да се справим със симптомите на настинка и грип. Хапчетата са бърза и удобна опция за заетото ежедневие, но най-безвредни и полезни за организма си остават естествените природни средства.

Много растения и билки съдържат активни съединения с доказана ефикасност, а здравословните ползи на чесъна и лука са познати още от древността. Тяхното антибактериално, противовъзпалително и имуностимулиращо действие ги прави отлична съставка за предотвратяване и облекчаване на простуда и грип.

1. Как действат
Освен че са източник на витамини и антиоксиданти, лукът и чесънът съдържат ценни фитохимикали. При смачкване или поглъщане те се преобразуват в алицин – една от главните съставки, на която дължат полезните си свойства.

  • Чесън: Изследванията показват, че чесънът успешно елиминира различни видове бактерии, включително причинителите на простудни заболявания и инфекции. Веществата в състава му помагат на имунната система да се справи с вредните микроорганизми, а опити показват, че консумацията му намалява шанса от заразяване.

Чесън

Ензимите на чесъна могат да изгубят от ефективността си при термична обработка, затова е препоръчително след нарязване или смачкване да го оставите да преседи 10 минути преди да го използвате.

  • Лук: Съдържа витамин С и манган, които са необходими, за да се защитим от настинка. Освен това е богат на антиоксиданта кверцетин, който има противовъзпалителни свойства. Лукът помага и при стомашни проблеми, благодарение на инулина, който служи за храна на полезните пробиотични бактерии.

Лук

2. Рецепта

  • 2 глави лук
  • 4-5 цели глави чесън
  • 2 супени лъжици зехтин
  • 2 супени лъжици масло
  • 1/4 пилешки или зеленчуков бульон
  • Сол и черен пипер на вкус
  • Подходящи подправки: мащерка, риган, босилек
  • Полезни добавки: куркума, кимион, 1/4 чаша натурален оцет, 1 лъжица лимонов сок

Загрейте фурната до 180 градуса, отрежете горната част (към дръжката) на скилидките чесън, добавете зехтина и печете 30-40 минути. След това блендирайте и смесете с малко от бульона. На котлона затоплете маслото и нарязания лук, а след 5 минути добавете подправките. Прибавете също така чесъна и останалия бульон с вода. Оставете да се вари около 20 минути.

Супа за имунитет
Редактор: Гергана Стоева
Източници: healthline.com / draxe.com / stylecraze.com
Снимки: cookwithcampbells.ca / freepik.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЗдравни съветиБотаникаАлт. медицинаЛайфстайлРецептиИсторияХранене при...НовиниТестовеЛеченияСнимкиАнкетиХрани и ястияДиетиМикробиологияПрезентацииВидеоЗдравни проблемиИзследванияФизиологияОрганизацииСпортСпециалистиНормативни актовеСоциални грижи