Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести Подобрете здравето на сърцето и кръвоносните съдове чрез 7 начина

Подобрете здравето на сърцето и кръвоносните съдове чрез 7 начина

Подобрете здравето на сърцето и кръвоносните съдове чрез 7 начина - изображение

Почти всеки няколко е изпитвал чувство на студ и скованост в областта на крайниците. Но дали това се случва всеки ден? Ако е така, тогава имате нужда от помощ. Това състояние е признак на влошено кръвообращение, което може да доведе до проблеми с бъбреците, разширени вени и други. Представяме ви списък с хранителни продукти за консумация и няколко лесни действия за предприемане, които да ви помогнат да подобрите кръвообращението.

1. Вземете си домашен любимец

Притежаването на домашен любимец, особено куче, намалява риска от сърдечно-съдови заболявания. Създаването на специална връзка с животното помага за контролиране на сърдечния ритъм и редуциране на стреса. Освен това, когато имате куче, вие може да излизате по-често навън и да се разхождате. Сърдечно-съдовите упражнения - като ходенето - подобряват функцията на сърцето и кръвоносните съдове.

2. Изберете виното пред бирата

Клинично проучване, проведено през 2015 година, потвърждава, че консумацията на вино може да подобри здравето на сърцето. В сравнение с останалите алкохолни напитки, тази предоставя повече ползи, тъй като съдържа антиоксиданти и други растителни съединения. Но не забравяйте, че трябва да я консумирате умерено: една чаша за жени и не повече от две за мъже.

3. Консумирайте пикантни подправки

Лютият и сладкият червен пипер разширяват кръвоносните съдове и стимулират кръвообращението. Те помагат за правилното функциониране на сърдечно-съдовата система и поддържането на нормално кръвно налягане. Освен това сгряват ръцете и краката (студените крайници са признак на влошено кръвообращение).

  • Съвет: Ако лютият червен пипер е прекалено пикантен за вас, добавете повече лук и чесън към ястието. Чесънът отпуска кръвоносните съдове и повишава нивото на сероводород. По този начин той помага за подобрява не кръвообращението. Лукът има високо съдържание на антиоксиданти. Този зеленчук предотвратява образуването на кръвни съсиреци.

4. Носете правилни дрехи

Лекарите препоръчват да не носите тесни дрехи за дълъг период от време. Прилепналите дънки и панталони могат да затруднят кръвообращението и да доведат до разширени вени. Удобните дрехи позволяват на кръвта да циркулира правилно в тялото.

5. Добавете храни, богати на фолиева киселина, във вашата диета

Една от основните причини за консумация на достатъчно храни, богати на фолиева киселина, е клетъчният растеж и регенерацията. Веществото помага за изграждане на червени кръвни клетки и предотвратяване на анемия. Ако тялото изпитва недостиг на фолиева киселина, това може да окаже неблагоприятно влияние върху кръвосъсирването.

Основни източници за фолиева киселина:

  • Тъмни зеленолистни зеленчуци (спанак, турнепс, маруля).
  • Броколи и авокадо. 
  • Цитрусови плодове (портокал, грейпфрут), папая, банани, ягоди. 
  • Боб, грах, леща. 
  • Ядки и семена (слънчоглед, бадеми и орехи).
  • Карфиол, цвекло, царевица и моркови.

6. Вдигнете краката си

Поставянето на краката над нивото на сърцето подобрява кръвообращението, тъй като оказва натиск върху вените и крайниците. Освен това помага да се отпуснете. Повдигането на краката намалява стреса и насърчава здравето на сърцето.

  • Съвет: Разтрийте пръстите на краката и започнете да ги движите, така че да образувате кръгове във въздуха. Повтаряйте процедурата няколко пъти дневно. По този начин може да подобрите кръвообращението в крайниците.

7. Насладете се на масаж

Масажът помага за подобряване на кръвообращението в меките тъкани. Редица проучвания показват, че той влияе положително върху периферната васкуларна функция. Силните, но нежни движения, трябва да бъдат насочени към сърцето, за да стимулират лимфната и венозната кръв.

  • Съвет: Използвайте зехтин, бадемово или кокосово масло. Ако имате възможност, насладете се на ползотворен масаж по няколко пъти седмично. За самомасаж използвайте специален валяк. Просто го поставете на пода, притиснете тялото към него и започнете да го търкаляте.

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.cookinglight.com
По статията работи: Маргарита Добрева

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиПатологияФизиологияЛюбопитноИсторияЛайфстайлКлинични пътекиБотаникаЛечения