Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Подобрете функцията на щитовидната жлеза с 5 натурални съставки

Подобрете функцията на щитовидната жлеза с 5 натурални съставки

Подобрете функцията на щитовидната жлеза с 5 натурални съставки - изображение

Правилното функциониране на щитовидната жлеза е от съществено значение за начина, по който се чувстваме. Когато тя е с намалена или твърде засилена активност, често се появяват симптоми като липса на концентрация, умора, забавен метаболизъм и дори депресия.

Има различни билки и естествени средства, които подпомагат функцията на щитовидната жлеза и метаболизма. Предлагаме ви няколко натурални продукта, които съдействат за подобряване на тонуса, намаляване на стреса и справяне с възпаленията.

1. Чай от глухарче

Глухарчето има противовъзпалителни свойства и е богато на антиоксиданти, които помагат за балансиране на имунната система и алкализиране на организма. За да си приготвите чай, накиснете 2 чаени лъжици корен и листа от глухарче за 15-20 минути. Добавете малко лимон и мед и напитката ви е готова.

Чай от глухарче

2. Сибирски женшен

Това е адаптогенна билка, която помага на организма да се справи със стрес при психическо или физическо натоварване, както и при хормонален дисбаланс. Женшенът има противовъзпалителни и тонизиращи свойства и може да се приема по няколко пъти в седмицата. Добре е да го оставите накиснат на бавен огън за 2-3 часа. За допълнителен аромат може да добавите портокалови кори.

3. Чага

Гъбите чага добиват все повече популярност, понеже носят редица ползи за организма. Техните активни съставки подобряват имунитета, както и нивата на кръвната захар и холестерола. Те помагат за детоксикиране на организма и подобряване на метаболизма. Гъби чага може да намерите на таблетки или на прах, от който се приготвя чай.

Гъби чага

4. Ашваганда

Още една адаптогенна билка, която помага на тялото да се справи със стрес, възпаления и хронични здравословни проблеми. Тя също така може да стимулирa производството на щитовидни хормони и функцията на надбъбречните жлези. Пригответе тонизираща напитка като загреете растително мляко (бадемово, кокосово или друг вид) и добавите 1 чаена лъжица мед, 1/2 чаена лъжица ашваганда и малко канела.

5. Куркума

Куркумата дължи ценните си свойства на активната съставка куркумин, която има отлични противовъзпалителни свойства. Тя влияе положително на множество здравословни проблеми, защото именно възпалението е в основата на повечето хронични състояния. Освен това помага при стрес и тревожност. Може да разтворите 1/2 чаена лъжица куркума в топла вода или да добавите към чаша топло растително мляко с малко джинджифил, канела и черен пипер.

Куркума

Редактор: Гергана Стоева
Източници: blog.paleohacks.com
Снимки: freepik.com / healthyfocus.org / thewalleye.ca / meteoweb.eu

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиНаучни публикацииЗаболявания (МКБ)ИсторияПатологияНовиниПсихологияЛюбопитноХранене при...ИнтервютаВидеоЛеченияАлт. медицинаИзследванияКлинични пътекиСнимкиФизиологияБотаникаСпорт