Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести Следвайте 6 правила за облекчаване на артрита

Следвайте 6 правила за облекчаване на артрита

Следвайте 6 правила за облекчаване на артрита - изображение

Артритът е възпаление на ставите, което обикновено засяга хора над средна възраст и афектира зоните на коленете, тазобедрените стави и ръцете. След дългогодишна употреба или интензивно натоварване хрущялът се износва и не може ефективно да предотврати триенето на костите.

Това води до болезнени симптоми и възпаления, предизвикани от натрупването на течност в ставите. Артритът не може да бъде изцяло излекуван, но някои промени в начина на живот могат значително да подобрят състоянието и да забавят развитието му.

1. Движение
Важно е да поддържате добра физическа активност. Така засилвате мускулите около ставите, които ги поддържат в правилна позиция и улесняват функцията им. Обездвижването води до влошаване на артрита, а активността подобрява еластичността. Добре е да се ориентирате към упражнения като ходене, плуване или колело. Избягвайте бягане, скачане, клякане и спортове, натоварващи ставите.

Движение

2. Противовъзпалителни средства
Една от причината за артритните болки са вътрешните възпаления. Посъветвайте се с лекар за подходящи противовъзпалителни лекарства, а освен това използвайте ефективни натурални продукти като куркума, джинджифил, канела и карамфил. Избягвайте храни, които повишават киселинността в организма. Това са червените меса, млечните продукти, захарите и преработените пакетирани храни.

3. Болкоуспокояващи кремове
Консултирайте се с лекар, който може да ви препоръча успокояващ крем за засегнатата зона. Може да потърсите естествени билкови мазила или локални обезболяващи кремове, съдържащи вещества като капсаицин и салицилат.

Болкоуспокояващ крем

4. Подходящи обувки и наколенки
Обувките ви могат значително да повлияят симптомите на болка и дискомфорт. Подходящи са ортопедични подметки, поемащи от натоварването при ходене или стоене прав. Такива са някои спортни модели за бягане, които помагат да се намали напрежението върху коленете. По-добре ограничете носенето на високи токове. За допълнително облекчение носете стегната еластична превръзка около засегнатото коляно.

5. Транскутанна електрическа нервна стимулация
Това е метод за обезболяване, който може да се прилага от физиотерапевт или с апарат в домашни условия. Машината отделя леки електрически импулси, блокиращи сигналите на болка, а за процедурата са нужни 5-15 минути.

Електрическа нервна стимулация

6. Охлаждане, натиск и повдигане
Това е комбинирана техника, която помага за облекчаване на артритните болки. Първо направете студен компрес с лед или замразен гел пакет, след това стегнете мястото с еластична превръзка, а накрая повдигнете крака нависоко. Така може да намалите възпалението и подуването, като и да се справите с чувството на дискомфорт.

Възпаление

Редактор: Гергана Стоева
Източници: mountsinai.on.ca / boldsky.com
Снимки: evidentlycochrane.net / filmi-onlain.info / stimtens.com / xcelart.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиСпортЛеченияЛюбопитноБотаникаНовиниСнимкиИзследванияИсторияСпециалистиКлинични пътекиФизиологияАлт. медицинаХранене при...Заболявания (МКБ)Научни публикацииВидеоПсихологияНормативни актовеОрганизацииИнтервютаАнкетиПатологияЛайфстайлЗаведения