Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести Хранене и добавки за щитовидната жлеза (хипотиреоидизъм)

Хранене и добавки за щитовидната жлеза (хипотиреоидизъм)

Хранене и добавки за щитовидната жлеза (хипотиреоидизъм) - изображение

Правилното функциониране на щитовидната жлеза е изключително важно за тонуса и метаболизма на организма. Хипотиреоидизмът е състояние, при което жлезата спира да отделя необходимото количество хормони. Това се отразява върху енергията, настроението, теглото и сърдечното здраве.

Понижената активност на щитовидната жлеза е широко разпространен проблем и често е последица от стрес и нездравословен начин на живот. Храненето, движението и добавките значително повлияват състоянието, без да имат страничните ефекти на хормоналните лекарства.

1. Хранене
Ето храните, които диетолозите препоръчват да прибавим или да ограничим, за да насърчим работата на щитовидната жлеза.

  • Риби с Омега-3 мастни киселини или добавки рибено масло

Те са нужни за поддържането на здравословния баланс между Омега-3 и Омега-6 киселините. Така се намаляват вътрешните възпаления и се подобряват функциите на нервната система.
Сьомга

  • Кокосово масло

То осигурява средноверижни мастни киселини, които подобряват метаболизма и енергията. Маслото съдържа антиоксиданти и има антибактериално и противовъзпалително действие.

  • Храни с пробиотици или пробиотични добавки

Набавете си пробиотици чрез таблетки или ферментирали храни като кисело мляко, зеленчуци от туршия и кефир. Това помага да балансирате стомашно-чревната флора и храносмилането.
Протеини

  • Протеин

Добре е всекидневно да приемате протеини, защото те помагат за транспортирането на щитовидните хормони. Избягвайте соята и заложете на чисто месо, бобови култури, яйца и ядки.

Ограничете следните продукти

  • Глутен

Често хората, които имат проблеми с щитовидната жлеза, имат намалена поносимост към глутена. Много пациенти се повлияват положително, когато намалят приема му.

 Сирене

  • Млечни продукти

Продуктите от краве мляко също могат да отключат възпалителни процеси в организма, защото съдържат високо количество алергени. Избягвайте прясното мляко и високомаслените сирена.

  • Захар

Проблемите с щитовидната жлеза възпрепятстват поддържането на здравословно тегло. Захарта води до възпалителни процеси, намален имунитет и нестабилни нива на кръвната глюкоза.

2. Добавки

  • Витамини В

Понижената функция на щитовидната жлеза може да се отрази на нивата на витамин В12. Той има важна роля и може да се набави чрез таблетки или храни като грах, сусам, риба тон и яйца.

Ашваганда

  • Ашваганда

Тази адаптогенна билка често се използва при хормонални проблеми. Тя намалява нивата на кортизола и помага за балансиране на хормоните.

  • Селен

Минералът участва в метаболизма на щитовидните хормони и се среща в храни като телешко, пуешко, риба тон и бразилски орех.

Бразилски орех

  • Йод

Добавката е полезна при случаи на хипотиреоидизъм, но не се препоръчва при болестта на Хашимото, защото може да доведе до свръхактивна щитовидна жлеза.

 

Редактор: Гергана Стоева
Изтчоници: healthline.com / draxe.com
Снимки: naisenhyvinvointi.fi / getfish.com.au / blog.csiro.au / scmp.com / banyanbotanicals.com / livestrong.com

Още по темата:

4.0, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияАлт. медицинаНовиниЛюбопитноЗдравни съветиИнтервютаХранене при...Заболявания (МКБ)СнимкиФизиологияЛеченияИзследванияЛайфстайлПатологияСпортИсторияПсихологияНаучни публикацииСоциални грижиЕ-тата в хранитеВидеоКлинични пътекиНормативни актовеСпециалистиТестовеБотаникаДиетиАнкетиРецептиЗаведенияОрганизацииКалкулаториПроизводителиОткрития