10 фрази, които могат да влошат отношенията с работодателя
Една от най-често срещаните причини за развод се крие в "несъвместимостта на характерите", докато напускането на работното място се свързва със самото желание за осъществяване на тази дейност. И двата случая имат общ корен - допускането на редица грешки. И въпреки, че съществуват много статии и изследвания върху проблемите в любовните взаимоотношения, връзката "началник-работник" все още предстои да бъде разгледана задълбочено.
Това са 10 грешки, които служителите често допускат, докато общуват със своите работодатели. Надяваме се, че няма да се разпознаете в нито един от посочените параграфи. Но ако го направите... тогава нека тази статия промени вашето положение към по-добро.
1. "Имам нужда от увеличаване на заплатата, защото трябва да правя ремонт на жилището."
Вие може и трябва да говорите за увеличаване на заплатата, ако това искане е подкрепено от реални професионални постижения. Личните проблеми и нужди не трябва да бъдат обвързани с работния процес. И колкото и грубо да звучи това, вашият работодател не се интересува от тях. Но в други случаи, докажете, че заслужавате повече, вместо да се опитвате да накарате шефа да ви съжали.
- По-добър начин да го кажете: "Аз съм утроил производителността през последните 6 месеца, затова моля за увеличаване на заплатата."
2. "Мога ли да си тръгна след обяд. Така или иначе няма какво да правя в офиса."
Ако вашата работа включва ежедневен план, което означава, че сте свободни да си ходите след неговото изпълнение, тогава лесно може да използвате тази фраза. Във всеки останал случай е забранено. Единственото нещо, което може да донесе, са вреди. От една страна, показвате, че не се интересувате от работния процес, от друга - има голяма вероятност да получите дузина нови задачи, вместо да си отидете.
- По-добър начин да го кажете: "Мога ли да си тръгна след обяд?" Тази фраза обикновено е следвана от причината за заминаването, но всъщност няма нужда да я споделяте. Не забравяйте да не насочвате вниманието към скуката или липсата на задачи.
3. "Вината е на Том."
Способността да признавате, че грешите, без да се оправдавате и да обвинявате останалите, се счита за признак на зрялост. Подобен служител предизвиква доверие и уважение, дори когато допуска грешки от време навреме. И ако вината действително е на Том, има редица други начини да споделите това, без да го превръщате в нещо лично и само тогава, когато резултатите го изискват. Добре известен факт е, че говорене за някого е лошо нещо.
- По-добър начин да го кажете: "Прави сте, пропуснах тази подробност. Отсега нататък ще бъда по-внимателен. Вероятно може да го коригираме по следния начин..."
4. "Напускам."
Ако искате да напуснете, просто го направете. Не използвайте затръшването на вратата като средство за отстояване на личната позиция. След серия от изблици на гняв хората могат да престанат да ви взимат насериозно. Известно е, че няма такова нещо като незаменим човек. Така че, не се учудвайте, ако затръшвайки вратата, скоро след това никой не ви позволи да минете отново през нея.
- По-добър начин да го кажете: "Изглежда, че имаме различни мнения по този въпрос."
5. "Ние винаги го правим по този начин."
Няма значение дали става въпрос за решения на бившия работодател или за вашите собствени навици. Тази фраза има много различни модификации, които звучат подобно на "моята бивша го прави по-добре" или "моята майка готви по-добре". Никой не харесва подобни сравнения, тъй като се свързват с мързел и нежелание за промяна на позицията. Модерният свят се развива бързо и хората с гъвкаво мислене стават все по-ценни от упоритите консерватори.
- По-добър начин да го кажете: "Това, което предлагате е необичайно. То може да причини някои затруднения."
6. "Ще опитам."
Тази фраза означава, че няма да изпълните поставената задача. И ако нещо се обърка, тя може да ви помогне да избегнете отговорност. Всеки път, когато кажете "Ще се опитам", вашият работодател чува "Няма да го направя". Единствената по-лоша фраза от тази е "Не мога да го направя". Много е важно да представите реални резултати. Ето защо е хубаво да обсъдите възможните трудности предварително и в крайна сметка да бъдете честни относно това кога и къде нещата могат да се объркат.
- По-добър начин да го кажете: "Добре, ще го направя" или "Винаги им отнема известно време за отговор, затова най-вероятно трябва да изчакаме до петък, за да разберем тяхното решение".
7. "Имам да правя много неща."
Всички служители работят за постигането на основната цел на компанията. Дали вашите усилия са съсредоточени към това? Ако работодателят предлага нещо ново, вероятно той променя плана на действие. Ето защо е важно да изясните кои задачи са приоритет в момента. Понякога трябва да оставите всичко и да се съсредоточите върху определена дейност. Или се случва така, че вашите общи задачи са по-важни. В такъв случай, може да продължите да работите върху тях, докато работодателят намери друг изпълнител.
- По-добър начин да го кажете: "Аз също работя по проекта, който ми дадохте вчера. Коя от тези задачи е по-важна в момента?"
8. "Каква е моята полза?"
Съгласни сме, че работата трябва да бъде заплатена. Въпреки това, искането на възнаграждение за съдействие по дадена задача се свързва с дребнавост, особено когато може да се свърши безплатно. Но бъдете внимателни, ако винаги се съгласявате да помагате, има голяма вероятност да се възползват от вашата доброта. Само няколко стъпки ви делят от спешното искане на съдействие за поправяне на отчета и оказването на помощ до такава степен, че да работите без почивни дни или празници.
- По-добър начин да го кажете: Едно обикновено "да" е напълно достатъчно.
9. "Това не е мой проблем."
Да бъдете част от екип означава "да плувате заедно срещу течението". Всеки проблем, който днес не ви засяга, утре може да прерасне и да "удави" компанията заедно с вашата кариера. Ако знаете как да разрешите даден проблем, споделете. Дори да не действа, поне показвате интерес и следващият път работодателят може да поиска съвет от вас. А това значи много.
- По-добър начин да го кажете: "Не съм експерт, но може би трябва да го направим по този начин..."
10. "Просто си помислих..."
След като чуе тази фраза, всеки работодател обикновено въздиша и върти очи. От една страна, хубаво е, че поне сте мислили, а от друга - по-добре да изясните нещата, преди да започнете изпълнението на задачата. Както казахме по-рано способността за признаване на грешки и поемане на отговорност е по-ценна от всяко извинение.
- По-добър начин да го кажете: "Изглежда, че не сте ме разбрали. Ще поправя тази грешка и следващият път ще бъде по-внимателен."
По статията работи: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: willingway.com
Продукти свързани със СТАТИЯТА
СТАТИЯТА е свързана към
- Здрав дух
- Общуване
- Как да стимулираме нематериално служителите във фирмата
- Как да повлияем на работодателя подсъзнателно при интервю?
- Стрес има във всички професии по целия свят
- БСК поиска извънредният труд да се увеличи двойно
- Държавата следва да наказва с цялата тежест на закона нелегалната търговия с лекарства, но и да стимулира легалния бизнес в сектор Здравеопазване
- Нужни са спешни мерки за справяне с липсата на персонал в ЕС
- Британска компания въвежда "менструална политика"
- Какво трябва да знаят работодателите за безопасността на работно място в условията на COVID-19
- Работодатели уволняват болни от хепатит
- Работодателите предлагат първите три дни от болничния да не се плащат
Коментари към 10 фрази, които могат да влошат отношенията с работодателя