Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести 14 здравословни продукти, които консумираме неправилно цял живот

14 здравословни продукти, които консумираме неправилно цял живот

14 здравословни продукти, които консумираме неправилно цял живот - изображение

Според статистиката, рискът от затлъстяване се удвоява сред възрастните и утроява сред децата през последните 30 години. Въпреки че повечето хора се опитват да се придържат към здравословен начин на живот, през повечето време не успяват да направят това, защото не се хранят правилно. Следната статия може да покаже най-добрите начини за консумация на популярни здравословни продукти.

Представяме ви няколко прости препоръки, способни да направят храната още по-приятна и полезна.

1. Елда

Причината: Елдата е богата на желязо, докато прясното мляко съдържа калций. Отделният прием на тези два продукта допринася за здравето, но когато се консумират заедно, те възпрепятстват усвояването на хранителните вещества.

2. Месо

Причината: Приемът на протеини през нощта претоварва функциите на храносмилателната система и води до неспокоен сън.

3. Пресни картофи

Причината: Картофите са ценен източник на калий, фосфор, желязо и витамин C. Тези хранителни вещества се съдържат предимно в кората. Ако забележите зелен цвят по повърхността на картофите, това най-вероятно се дължи на наличието на соланин. В такъв случай е препоръчително да отстраните засегнатия участък, преди да преминете към топлинна обработка.

4. Киви

Причината: Може да снабдим организма с три пъти повече фибри и антиоксиданти и да се борим срещу Стафилококи и Ешерихия коли като консумираме кивито с кората.

5. Моркови

Причината: Варените моркови съдържат бета-каротин и лутеин. Тези хранителни вещества са полезни за здравето на кожата и зрението. Морковите, които преминават през топлинна обработка, се абсорбират пет пъти по-добре, отколкото суровите.

6. Патладжан

Причината: По време на печене концентрацията на калий се повишава, докато наличието на нитратите намалява.

7. Ориз

Причината: Оризът е пълен с въглехидрати, което означава, че е калоричен. Консумацията на този хранителен продукт през деня предоставя достатъчно време на тялото, за да усвои и изгори набавената енергия.

8. Аспержи

Причината: Ако запържите аспержите за 5-7 минути, може да снабдите организма с повече витамини и антиоксиданти, отколкото, ако ги приготвите на пара. Между другото, витамин C, съдържащ се в тези зеленчуци, се разтваря във вода при тяхното задушаване.

9. Зеле

Причината: Зелето е богато на каротини и антиоксиданти. Тези хранителни вещества намаляват по време на варене. Но когато зеленчукът ферментира, наличието на витамин C се увеличава и се образува млечна киселина, която помага на тялото да усвои протеините.

10. Чесън

Причината: Изключително полезната съставка на чесъна, наречена алицин, се образува при смесването на два ензима, "заключени" в различни части на зеленчука. Когато започнем да го режем, тези вещества най-накрая получават своята свобода, докато ние се снабдяваме с ароматна съставка, която защитава имунната система и потиска развитието на раковите клетки. Но процесът на "отключване" и смесване отнема известно време, така че по-добре да изчакате малко преди да добавите чесъна към ястието.

11. Трици

Причината: Когато фитиновата киселина от триците се смеси с калция и магнезия от прясното мляко, се образува несмилаем продукт, който не позволява на тялото да приема тези полезни елементи.

12. Домати

Причината: Когато варим доматите, може да намалим наличието на витамин C и да увеличим съдържанието на ликопен. Този пигмент не само придава червен цвят на плода, но е и най-силният антиоксидант. Той помага за предотвратяване на онкологични, възпалителни и сърдечносъдови заболявания.

13. Тиква

Причината: Кората съдържа повече минерали, диетични фибри (фибри и пектинови вещества) и витамин C.

14. Черен чай

Причината: Учените откриват, че казеинът, протеин, съдържат се в прясното мляко, неутрализира здравословните ползи от чая. Тези свойства на напитката, които оказват благоприятно въздействие върху сърдечносъдовата система, остават нейния най-голям приоритет.

Редактор: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: coconuts.co

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиПсихологияЛюбопитноЛайфстайлХранене при...СнимкиИнтервютаСпортФизиологияНовиниАлт. медицинаЛеченияТестовеСпециалистиДиети