Начало Съвети Здрав дух Общуване 14 ценни съвета, за да накарате другите да чуят вашето мнение

14 ценни съвета, за да накарате другите да чуят вашето мнение

14 ценни съвета, за да накарате другите да чуят вашето мнение - изображение

По време на общуване всеки от нас би искал да създаде впечатление на самоуверен човек, чието мнение има значение. За съжаление нещата невинаги се развиват добре. Авторът и психолог Виктор Шейнов пише книга, посветена на методите за убеждаване. Ние сме събрали 14 от най-добрите препоръки и ако ги следвате, би трябвало да можете умело да изградите разговор дори с най-трудните събеседници.

  • Правило 1: Правилната последователност на аргументите: силен - умерено-силен - най-силен.

Размерът на аргументите няма значение, а тяхната сила и приоритет. Освен това един аргумент може да бъде едновременно силен и слаб за различни хора. Ето защо винаги е добре да "влизате в обувките на някой друг" и да помислите как изглежда всичко от негова гледна точка.

  • Правило 2: Поставете вашия въпрос на трета позиция. Преди това задайте два въпроса, един, от който, води до положителен отговор.

Учените са доказали, че когато човек чуе думата "не" хормон, наречен норадреналин, навлиза в кръвта и подготвя тялото ни за битка. За разлика от това, думата "да" освобождава "хормоните на удоволствието"- ендорфините. След като получи две дози от щастливите хормони, психологически е по-лесно за събеседника да се съглася, отколкото да "влиза в битка".

  • Правило 3: Оставете възможност на вашия събеседник да запази своя имидж.

"Нищо не е по-обезоръжаващо, отколкото условията на едно почтено предаване.", казва великият Паскал. Представете на човека, когото се опитвате да убедите, предложение, което да му позволи да намери своя начин за излизане от трудна ситуация с достойнство и да се издигне в своите собствени очи. Това ще му помогне да приеме вашата гледна точка.

  • Правило 4: Силата на аргументите до голяма степен зависи от имиджа и статута на говорителя.

Стереотипите са още живи в човешкото съзнание, затова не е подходящо да се появявате в офис или съдебна зала със скъсани дънки. И когато се занимавате с труден случай, не се притеснявайте да поискате от уважаван човек да каже добра дума за вас или поне да се позовете на становището на даден орган.

  • Правило 5: Не се страхувайте и не омаловажавайте вашия статут.

Заявител: Отчаяно се нуждая от вашата помощ при...
Разпоредител: Но вие вече сте ме молил за помощ.
Заявител: Да, няколко пъти.
Разпоредител: Е, това е достатъчно за вас.

Този пример показва, че има фрази, които не позволяват на човек да каже нищо повече. Освен това той се препоръчва за прекратяване на извиненията, без допустима причина, липса на доверие и пренебрежение.

  • Правило 6: Не омаловажавайте статута или имиджа на вашия събеседник.

Посочването на грешките на събеседника оказва лошо влияние върху неговия имидж. Следователно то може да бъде възприето болезнено и да провокира конфликти. Ако е необходимо да отбележите грешките, направете го по начин, който не е унизителен за него, за да се съгласи с вас.

  • Правило 7: Ако харесваме събеседника, ние се отнасяме към неговите аргументи снизходително. Ако не го харесваме - сме критични.

Ето защо е препоръчително да се грижим за външния си вид, да имаме добри маниери, да се научим да изслушваме и да изразяваме отношение към събеседника по време на разговор.

  • Правило 8: Започнете разговор за нещата, с които сте съгласи.

Всеки е щастлив да чуе това, което е в съответствие с неговите виждания и обратното - ние се ядосваме, когато нещата, които чуваме, противоречат на нашето мнение. Първият случай превръща говорителя в приятен спътник, а вторият - в не толкова. Така че, намерете поне едно малко нещо, което ви обединява.

  • Правило 9: Покажете емпатия.

Опитайте се да доловите емоционалното състояние на другия човек и бъдете съпричастни с него. По този начин, вие може да си представите мисловния процес с вашия събеседник много по-ясно.

  • Правило 10: Бъдете добър слушател.

Това е продължение от предишните правила и то ще ви бъде от голяма полза: при анализа на спорове се оказва, че много от тях изригват, защото спорещите страни говорят за различни неща, без да ги осъзнават.

  • Правило 11: Избягвайте конфликтни думи и действия.

Забравете за арогантността, грубостта, подигравките и самохвалството. Не налайте съвети и не се опитвайте да прекъснете събеседника.

  • Правило 12: Проверете дали вие и вашия събеседник се разбирате помежду си правилно.

Често повтаряме едни и същи думи, но с напълно различни значения. Следователно, за да избегнете недоразумения, не се колебайте да задавате въпроси като "Какво искаш да кажеш?" и обобщете казаното с фрази като "С други думи, вие мислите, че..."

  • Правило 13: Наблюдавайте мимиките, жестовете и позата на вас и вашите събеседници.

Ние не знаем какво мнение има слушателят за нашите думи. Ето защо най-сигурният начин да разберем това е да следим езика на тялото. Ние самите може да изглеждаме неубедително, ако нашите жестове и пози не отговарят на думите, които изричаме. Така че е важно да обърнете внимание на вашето собствено тяло.

  • Правило 14: Покажете, че това, което предлагате, отговаря на нуждите на събеседника.

Способността да задоволите всяка нужда на вашия събеседник е най-силния аргумент, така че е важно да представите този въпрос на неговото внимание, деликатно и навреме.

Източник: www.brightside.me

Снимка: www.bmag.com.au

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСнимкиЛайфстайлЛюбопитно