Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Съвети Здрав дух Общуване 14 ценни съвета, за да накарате другите да чуят вашето мнение

14 ценни съвета, за да накарате другите да чуят вашето мнение

от 28 ное 2016г., обновено на 30 ное 2017г.
14 ценни съвета, за да накарате другите да чуят вашето мнение - изображение
  • Инфо
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Коментари
Свързаност

По време на общуване всеки от нас би искал да създаде впечатление на самоуверен човек, чието мнение има значение. За съжаление нещата невинаги се развиват добре. Авторът и психолог Виктор Шейнов пише книга, посветена на методите за убеждаване. Ние сме събрали 14 от най-добрите препоръки и ако ги следвате, би трябвало да можете умело да изградите разговор дори с най-трудните събеседници.

  • Правило 1: Правилната последователност на аргументите: силен - умерено-силен - най-силен.

Размерът на аргументите няма значение, а тяхната сила и приоритет. Освен това един аргумент може да бъде едновременно силен и слаб за различни хора. Ето защо винаги е добре да "влизате в обувките на някой друг" и да помислите как изглежда всичко от негова гледна точка.

  • Правило 2: Поставете вашия въпрос на трета позиция. Преди това задайте два въпроса, един, от който, води до положителен отговор.

Учените са доказали, че когато човек чуе думата "не" хормон, наречен норадреналин, навлиза в кръвта и подготвя тялото ни за битка. За разлика от това, думата "да" освобождава "хормоните на удоволствието"- ендорфините. След като получи две дози от щастливите хормони, психологически е по-лесно за събеседника да се съглася, отколкото да "влиза в битка".

  • Правило 3: Оставете възможност на вашия събеседник да запази своя имидж.

"Нищо не е по-обезоръжаващо, отколкото условията на едно почтено предаване.", казва великият Паскал. Представете на човека, когото се опитвате да убедите, предложение, което да му позволи да намери своя начин за излизане от трудна ситуация с достойнство и да се издигне в своите собствени очи. Това ще му помогне да приеме вашата гледна точка.

  • Правило 4: Силата на аргументите до голяма степен зависи от имиджа и статута на говорителя.

Стереотипите са още живи в човешкото съзнание, затова не е подходящо да се появявате в офис или съдебна зала със скъсани дънки. И когато се занимавате с труден случай, не се притеснявайте да поискате от уважаван човек да каже добра дума за вас или поне да се позовете на становището на даден орган.

  • Правило 5: Не се страхувайте и не омаловажавайте вашия статут.

Заявител: Отчаяно се нуждая от вашата помощ при...
Разпоредител: Но вие вече сте ме молил за помощ.
Заявител: Да, няколко пъти.
Разпоредител: Е, това е достатъчно за вас.

Този пример показва, че има фрази, които не позволяват на човек да каже нищо повече. Освен това той се препоръчва за прекратяване на извиненията, без допустима причина, липса на доверие и пренебрежение.

  • Правило 6: Не омаловажавайте статута или имиджа на вашия събеседник.

Посочването на грешките на събеседника оказва лошо влияние върху неговия имидж. Следователно то може да бъде възприето болезнено и да провокира конфликти. Ако е необходимо да отбележите грешките, направете го по начин, който не е унизителен за него, за да се съгласи с вас.

  • Правило 7: Ако харесваме събеседника, ние се отнасяме към неговите аргументи снизходително. Ако не го харесваме - сме критични.

Ето защо е препоръчително да се грижим за външния си вид, да имаме добри маниери, да се научим да изслушваме и да изразяваме отношение към събеседника по време на разговор.

  • Правило 8: Започнете разговор за нещата, с които сте съгласи.

Всеки е щастлив да чуе това, което е в съответствие с неговите виждания и обратното - ние се ядосваме, когато нещата, които чуваме, противоречат на нашето мнение. Първият случай превръща говорителя в приятен спътник, а вторият - в не толкова. Така че, намерете поне едно малко нещо, което ви обединява.

  • Правило 9: Покажете емпатия.

Опитайте се да доловите емоционалното състояние на другия човек и бъдете съпричастни с него. По този начин, вие може да си представите мисловния процес с вашия събеседник много по-ясно.

  • Правило 10: Бъдете добър слушател.

Това е продължение от предишните правила и то ще ви бъде от голяма полза: при анализа на спорове се оказва, че много от тях изригват, защото спорещите страни говорят за различни неща, без да ги осъзнават.

  • Правило 11: Избягвайте конфликтни думи и действия.

Забравете за арогантността, грубостта, подигравките и самохвалството. Не налайте съвети и не се опитвайте да прекъснете събеседника.

  • Правило 12: Проверете дали вие и вашия събеседник се разбирате помежду си правилно.

Често повтаряме едни и същи думи, но с напълно различни значения. Следователно, за да избегнете недоразумения, не се колебайте да задавате въпроси като "Какво искаш да кажеш?" и обобщете казаното с фрази като "С други думи, вие мислите, че..."

  • Правило 13: Наблюдавайте мимиките, жестовете и позата на вас и вашите събеседници.

Ние не знаем какво мнение има слушателят за нашите думи. Ето защо най-сигурният начин да разберем това е да следим езика на тялото. Ние самите може да изглеждаме неубедително, ако нашите жестове и пози не отговарят на думите, които изричаме. Така че е важно да обърнете внимание на вашето собствено тяло.

  • Правило 14: Покажете, че това, което предлагате, отговаря на нуждите на събеседника.

Способността да задоволите всяка нужда на вашия събеседник е най-силния аргумент, така че е важно да представите този въпрос на неговото внимание, деликатно и навреме.

Източник: www.brightside.me

Снимка: www.bmag.com.au

Още по темата:
  • Три начина да започнете да отстоявате мнението си Три начина да започнете да отстоявате мнението си
5.0/5 1 оценка

Коментари към 14 ценни съвета, за да накарате другите да чуят вашето мнение

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте 14 ценни съвета, за да накарате другите да чуят вашето мнение
    www.framar.bg 
    на 01 October 2025 в 04:30
    Коментирайте "14 ценни съвета, за да накарате другите да чуят вашето мнение"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Здрав дух
  • Общуване
  • Какво трябва да знаем при търсене на второ лекарско мнение
  • Какъв е вашият стил на аргументиране
  • Как да изразим несъгласие с някого, който притежава повече власт
  • След чашка кафе по-лесно променяме мнението си
  • Когато се вслушваме в чуждото мнение...
  • Три начина да започнете да отстоявате мнението си
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Популярно лекарство за косопад е свързано със сериозни психични проблемиПопулярно лекарство за косопад е свързано със сериозни психични проблеми

Популярно лекарство за косопад е свързано със сериозни психични проблеми

от 30 сеп 2025г.Прочети повече
Как да укрепим коленете си, за да ни служат дълго времеКак да укрепим коленете си, за да ни служат дълго време

Как да укрепим коленете си, за да ни служат дълго време

от 30 сеп 2025г.Прочети повече
Лечението на още 36 болести при децата ще бъдат заплащани от НЗОКЛечението на още 36 болести при децата ще бъдат заплащани от НЗОК

Лечението на още 36 болести при децата ще бъдат заплащани от НЗОК

от 30 сеп 2025г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Колоездачен клуб Берое ви кани на спортно състезание с кауза в Стара Загора - 5 октомври 2025 г., неделя, от 10:00 ч.

преди 4 дни, 11 часа и 27 мин.

Характерна клинична картина на Морбус мортум

преди 13 дни, 14 часа и 27 мин.
Всички

АНКЕТА

Засегнати ли сте от липсата на вода?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ХЕРБАЛКАН ЖЪЛТ КАНТАРИОН тинктура 50 мл

КРИСПАКТ саше 20 млрд. * 30

КОЛАГЕН ЛИКУИД течни сашета * 20 ФОРТЕКС

СКОПРИЛ КОМБО таблетки 10 мг / 5 мг * 30

ХАРТМАН ХИДРОФИЛМ ПЛЮС ПРЕВРЪЗКА 5 см / 7.2 см * 5

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

РЕДУКТОР капки очи 10 мл

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 30 сеп 2025г. в 17:01:38

БРОНХОСТОП сироп 150 мл

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 30 сеп 2025г. в 16:49:18

БРОНХОСТОП сироп 150 мл

Коментар на: Василева от 30 сеп 2025г. в 16:10:45

АЛОКСИ инжекционен разтвор 0.05 мг / мл 5 мл * 1

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 30 сеп 2025г. в 14:54:01

БРЕЙН БУСТЕР сироп 250 мл

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 30 сеп 2025г. в 14:52:41
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival