Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене 5 здравословни ползи на печените кестени

5 здравословни ползи на печените кестени

5 здравословни ползи на печените кестени - изображение

Отново сме в сезона на вкусните печени кестени. Всъщност те са чудесна храна за студените месеци, защото подсилват имунитета с витамини и антиоксиданти. Още през октомври се появиха малките павилиончета, откъдето можем да купим готови кестени, а освен това е лесно да ги приготвим и у дома.

В сравнение с другите ядки кестените съдържат много по-малко калории и мазнини (100 грама имат 150 калории и 2,2 грама мазнини). Те са богати на фибри, предлагат ценни минерали и имат нисък гликемичен индекс. Представяме ви 5 страхотни ползи на печените кестени:

1. Подобряват храносмилането

Кестените имат високо съдържание на фибри, като на 100 грама се падат цели 5 грама полезни влакнини. Те имат важна роля, защото улесняват абсорбирането и предвижването на храната. Така намаляват риска от констипация и храносмилателни проблеми. Фибрите стимулират перисталтиката и регулират движенията на червата.

Кестени на тиган

2. Подпомагат мозъчната функция

Ядките на кестена са съдържат разнообразна гама от В витамини, които са необходими за производството на червени кръвни клетки, разграждане на хранителни вещества и подобряване на мозъчната дейност. В порция кестени ще намерите добра доза витамини В1, В2, В6 и В9.

3. Стабилизират енергията и кръвната захар

За разлика от други ядки, кестените съдържат по-високо количество въглехидрати. Важно е да се отбележи, че това са сложни въглехидрати, които водят до постепенно освобождаване на енергия и инсулин. Те не въздействат на кръвната захар както бързите въглехидрати, а осигуряват на дълготрайна ситост и енергия.

Цели кестени

4. Предлагат важни минерали

Кестените съдържат високо количество манган – антиоксидантен минерал, който помага за поддържането на добър имунитет и намаляване на риска от сърдечни проблеми. Освен това ядките ни носят добра доза мед, който подобрява абсорбирането на желязо и така съдейства за доброто здраве на костите. Също така подпомага функцията на червените кръвни клетки и нервите.

5. Имат антиоксидантно действие

Те са заредени с натурални антиоксиданти като витамин С, елагинова и галова киселина. Тези активни съставки на кестените помагат на организма да се освободи от свободни радикали и токсини. Така се намалява риска от мутации на клетките и увреждане на тъканите, водещи до сериозни хронични заболявания.

Печени кестени

Редактор: Гергана Стоева
Източници: sfgate.com / organicfacts.net
Снимки: floatingkitchen.com / organicfacts.net / thevegancorner.com / bbcgoodfood.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияРецептиХрани и ястияЗдравни съветиАлт. медицинаЛюбопитноБотаника