Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести 5 съвета как да подобрите и да поддържате здравословното състояние на червата си

5 съвета как да подобрите и да поддържате здравословното състояние на червата си

5 съвета как да подобрите и да поддържате здравословното състояние на червата си - изображение

Правилното храносмилане е от ключово значение за цялостното здраве на организма. Затова поддържането на баланс в чревната флора, трябва да бъде изключителен приоритет за всеки. Вижте 5 препоръки как бихте могли да правите това ежедневно.

1. Приемайте качествени пробиотици

Пробиотици

Пробиотиците се откриват в различни видове храни, както и под формата на хранителни добавки. При избирането на продукт, потърсете следните характеристики:

  • Да съдържат 5-10 милиарда CFU (единици, образуващи колонии).
  • Капсулираните пробиотици са по-добри от течните, защото бактериите, които те предоставят на организма са по-устойчиви в киселинна среда, каквато е в стомаха.
  • Да съдържат различни полезни щамове бактерии, тъй като така едновременно и благоприятно те повлияват на храносмилането, с предоставените от тяхна страна фибри, абсорбцията в тялото на витамини и предотвратяване на т.н. проблем лениви черва.

2. Избягвайте прекалената употреба на антибиотици

антибиотици

Антибиотиците убиват бактериите в стомаха. Въпреки че това включва лошите бактерии, които могат да ви накарат да се разболеете, също така включва и добрите, които са изключително необходими. Това нарушение в баланса на чревната флора би могло да доведе до различни неблагоприятни здравословни последици.

3. Включете ферментирали продукти в хранителния си режим

ферментирали продукти

Ферментиралите храни и напитки предоставят на организма ви набор от добри бактерии. Ако имате възможност и бихте желали да сте напълно сигурни в техните качество и съдържание, можете да си приготвяте такива в домашни условия. Тези, които са закупени готови, обикновено са пастьоризирани, което значително редуцира броя на бактериите в тях. Някои от най-подходящите пробиотични храни и напитки са:

  • кисело зеле;
  • кисело мляко;
  • кефир;
  • кимчи;
  • соев сос;
  • темпе;
  • ферментирало тофу;
  • комбуча.

4. Намалете консумацията на рафинирана захар

рафинирана захар

Рафинираната захар предизвиква развитие на възпалителни процеси в тялото, покачване на телесно тегло, нарушения в хормоналния баланс. Същевременно, други негативни последици, свързани с нейната консумация, са нарастването на броя лоши бактерии в стомаха и разклащане равновесието на чревната флора.

5. Намалете нивото на стрес

стресово ниво

Изключително многобройни неврони са разположени не само в гръбначния мозък, а и по чревната стена, откъдето изпращат информация към цялото тяло. Съществува ясна връзка между мозъка и червата и поради това стресът бива свързан със здравословното състояния и на двете системи. Не пренебрегвайте този факт и се борете ефективно с него. Има различни методи, чрез които да го правите и можете да откриете най-добрите за вас спрямо собствените си интереси и предпочитания, но някои от най-разпространените и ефективни са:

  • Медитация

Дори и да не сте практикували медитация досега, винаги можете да започнете, тъй като тя предоставя възможност да усетите всичко заобикалящо ви по много различен начин, да регулирате дишането си и да увеличите способността си за концентрация.

  • Ароматерапия

Ароматерапията използва силата на растителните етерични масла. Много хора свидетелстват, че тази древна традиционна практика им помага да се справят с напрежението и стреса.

  • Тренировки

Разнообразните форми на физическа активност също пряко влияят върху настроението ви и способността да контролирате нивата на стрес.

  • Хранителен режим

Това, което ядете, може да окаже значително въздействие не само върху здравето на червата ви, а и върху здравето на целия ви организъм, както и да облекчи чувството за тревожност.

  • Смях

Смехът спомага на тялото да произвежда по-голямо количество ендорфин, който ще ви кара да се чувствате радостни и да понижи нивата на стресовия хормон кортизол.

 

По статията работи: Даниела Дамянова
Източник: wakeup-world.com
Снимки: thetruthaboutcancer.com, e-konomista.pt, thepaleodiet.com, findhomeremedy.com, nearsay.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияХранене при...Здравни съветиФизиологияЛюбопитноАлт. медицинаСнимкиБотаникаЛайфстайлДиетиНовиниЛеченияОрганизацииИзследванияКлинични пътекиИсторияСимптомиЗаболявания (МКБ)СпортРецепти