Начало Съвети Здрав дух Зависимости 7 полезни съвета как да се предпазите от натрупване на излишни килограми след отказ от тютюнопушенето

7 полезни съвета как да се предпазите от натрупване на излишни килограми след отказ от тютюнопушенето

7 полезни съвета как да се предпазите от натрупване на излишни килограми след отказ от тютюнопушенето - изображение

При отказ от тютюнопушенето много хора се притесняват, че рязко ще увеличат теглото си, тъй като никотинът в цигарите действа като стимулант за ускоряване на метаболизма. Всъщност можете съвсем здравословно да поддържате фигурата си чрез подходящ хранителен и тренировъчен режим.

Вижте още 7 полезни идеи как да се предпазите от натрупване на излишни килограми.

1. Хранете се бавно

дъвчете бавно

Когато спрете да пушите, всяка храна ще ви се струва по-привлекателна, тъй като вашите вкусови рецептори ще се възстановят. За да се наслаждавате на хубавите ястия, без да завишавате ежедневния си прием на калории, е необходимо да дъвчете и преглъщате бавно. Същевременно, така ще дадете възможност на стомаха си да усети ситост, без да преяждате.

2. Употребявайте въображаеми цигари

въображаеми цигари

Установено е, че хора, които се борят с вредния навик, имат потребност да имитират пушене. Например морков на дълги резени е чудесна и здравословна алтернатива. Друг вариант е да държите в устата си пръчка канела, без да я дъвчете.

3. Избирайте нискокалорични храни

нискокалорични храни

Повечето хора биха заменили цигарите с различни храни, които осигуряват моментно утешение. Изберете нискокалорични продукти, като пуканки без масло. Вземете си голяма порция, която ще успокои никотиновата ви криза и едновременно ще ви предпази от голямо количество калории.

4. Дъвчете дъвки

дъвки

Заложете на дъвки без захар. Особено когато не сте гладни, те са чудесен начин да си намерите занимание, различно от паленето на цигара и да не напълнявате.

5. Потърсете помощ от приятел

помощ от приятел

Може да сте склонни да запазите в тайна първите си опити за отказване на цигарите, особено ако те не са напълно успешни. Но по-добрият вариант е да споделяте с близките си хора и да не се страхувате, че ще ги разочаровате. Те ще ви бъдат голяма подкрепа, особено в моментите, когато бихте се опитали с храна да потушите никотиновия глад. Например през обедната почивка, когато обикновено пушите, се обадете на приятел/ка, за да си уговорите среща и да се разсеете от рутината на вредния навик.

6. Пийте много вода

вода

Водата може да ви донесе усещане за ситост, така че пийте колкото може повече, особено ако чувствате признаци на глад. Освен това тя спомага на тялото да се изчисти от никотина в ранните етапи от спирането на цигарите.

7. Фокусирайте се върху едно нещо

фокус върху едно нещо

Между отказа от тютюнопушене и опитите за поддържане на здравословно тегло ще се занимавате с много промени в начина си на живот. Ако все пак излишните килограми си пробият път, дайте си разрешение да покачите малко теглото си. В края на краищата ползите за здравето ви ще са повече, след като спрете цигарите и когато напълно се избавите от тази зависимост, ще можете да се съсредоточите само върху възвръщане на обичайната си фигура.

 

По статията работи: Даниела Дамянова
Източник: rd.com
Снимки: kardiomatters.com, mediabistro.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЛайфстайлСтатистически проучванияНовиниАлт. медицинаАнкетиЗдравни съветиПроизводителиЛеченияСнимкиИсторияСоциални грижиПсихологияТестовеБотаника