Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести Намалете риска от сърдечно-съдови заболявания с 15 вида храни

Намалете риска от сърдечно-съдови заболявания с 15 вида храни

Намалете риска от сърдечно-съдови заболявания с 15 вида храни - изображение

Сърцето е един от най-важните органи, но изненадващото е, че ние се грижим най-малко за него: натоварваме го ежедневно със стрес и нездравословно хранене. И това е много лошо, защото мазните храни повишават нивата на холестерол, водещо до натрупване на плаки по кръвоносните съдове, което пречи на сърцето да работи правилно. Представяме ви 15 хранителни продукта, които помагат за пречистване на кръвоносните съдове, подобряване на общото благосъстояние и намаляване на риска от сърдечни атаки в бъдеще.

1. Мазни риби


Сьомга, скумрия, херинга и други мазни риби намаляват риска от аритмия и атеросклероза. Най-добре е да ги консумирате по 2-3 пъти седмично.

2. Овесени ядки
Те са богати на фибри, помагат за намаляване на "лошия" холестерол и подобряват храносмилането. Едрите овесени ядки са най-здравословни.

3. Горски плодове
Ягодите и боровинките са много добри за намаляване на кръвното налягане и разширяване на кръвоносните съдове.

4. Черен шоколад (около 60%-70% какао)
Помага за нормализиране на кръвното налягане и се бори ефективно срещу възпалението и съсирването на кръвта.

5. Ядки


Те са богати на протеин и фибри, които помагат на сърцето. Освен това съдържат витамин Е, способен да намали нивата на "лошия" холестерол.

6. Зехтин
Само няколко лъжици на ден могат на намалят нивата на "лош" холестерол и кръвна захар.

7. Червено вино
Помага за намаляване на мастното натрупване в кръвоносните съдове и подпомага детоксикацията и изгарянето на излишни мазнини. Трябва да се консумира с мярка.

8. Зелен чай
Само една чаена чаша дневно спира формирането на холестеролна плака. Освен това зеленият чай ускорява метаболизма и помага в борбата с наднорменото тегло.

9. Броколи и спанак
Съдържат много витамини, минерали и антиоксиданти. Те активират сърцето и нормализират кръвното налягане. Освен това са богати на фибри.

10. Авокадо


Намалявана нивата на "лош" холестерол и помага за пречистване на артериите. Богато е на полезни мазнини.

11. Нар
Съдържа антиоксиданти, намалява кръвното налягане, нормализира кръвообращението и увеличава нивата на хемоглобин.

12. Канела
Бори се срещу сърдечни заболявания и атеросклероза. Освен това ускорява метаболизма и помага за изгаряне на излишните мазнини.

13. Диня
Играе важна роля за сърдечно-съдовото здраве. Стабилизира нивата на холестерол и съдържа антиоксиданти.

14. Чесън
Разширява кръвоносните съдове, намалява кръвното налягане, облекчава вазоконстрикцията и предпазва от поява на атеросклерозна плака.

15. Ябълки и круши


Те са богати на фибри, които помагат на сърцето. Нормализират кръвообращението и са по-евтина и по-достъпна алтернатива от нара.

Източник: www.brightside.me
Снимки: www.healthylnb.com / www.connectvending.co.uk / www.eatthis.com / www.hgtv.com / www.schmittty.xyz

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноХранене при...СнимкиЗдравни съветиЛайфстайлИсторияСпортОрганизацииНовиниАлтернативна медицинаМедицински изследванияЛеченияБотаникаЗаведенияСпециалистиКлинични пътекиНормативни актове