Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Избягвайте 9 навика, които забавят метаболизма и повишават телесното тегло

Избягвайте 9 навика, които забавят метаболизма и повишават телесното тегло

Избягвайте 9 навика, които забавят метаболизма и повишават телесното тегло - изображение

Ние се фокусираме върху изгарянето на калории чрез упражнения и специални тренировки до такава степен, че забравяме за невероятната способност на нашите тела да се справят сами с тази задача. Всъщност, те са доста добри в това, стига да им помогнем. Всяка малка клетка в тялото играе важна роля за насърчаване на метаболизма - процес, свързан с превръщането на храната в енергия. Колкото по-бърз е той, толкова повече калории изгаря тялото.

Ние искаме най-доброто за вас. Поради тази причина ви представяме 9 вредни навика, които водят до забавяне на метаболизма и покачване на телесното тегло. Избягвайте ги, за да бъдете здрави и щастливи.

1. Необичаен хранителен режим

Проучванията показват, че нередовното хранене може да доведе до увеличаване на теглото. Вашето тяло не знае дали има шанс да получи нова порция храна в близко време и започва да забавя метаболитните процеси.

  • Решение: Намерете подходящ хранителен режим и се придържайте към него.

2. Липса на сън

Не е изненада, че хората, които не спят достатъчно, нямат много енергия. Това означава, че изгарят по-малко калории през деня.

  • Решение: Макар че невинаги е толкова лесно, намерете начин да получите достатъчно сън. Опитайте да използвате специално приложение или да консумирате билков чай преди лягане.

3. Недостатъчно хранене

Ако намалите калориите рязко, вашето тяло може да премине в гладен режим и да забави метаболизма, опитвайки се да поддържа енергия възможно най-дълго време. Следенето на калорийния прием е от решаващо значение за отслабването, но не прекалявайте. Диетолозите препоръчват да премахнете 200 калории от ежедневното меню, за да намалите телесното тегло по здравословен начин.

4. Седене прекалено дълго време

Ако прекарвате по-голямата част от деня зад бюрото, трябва да сте наясно, че седенето дълго време може да окаже неблагоприятно въздействие върху метаболизма. Редица проучвания доказват това и много компании действително насърчават своите служители да правят разтягания или прости движения на всеки 30 минути.

5. Разлика в часовата зона

Всеки от нас има вътрешен часовник и ако той често "прекъсва", цялото тяло започва да страда, особено метаболизма.

6. Недостиг на калций

Приемът на достатъчно количество калций е изключително важен, когато става въпрос за регулиране на метаболизма. Ако не обичате мляко или имате непоносимост към лактоза, няма проблем, тъй като има доста храни с високо съдържание на калций и определено може да намерите някоя, която да ви допада.

7. Дехидратация

Всеки процес в тялото зависи от водата. Ако сте дехидратирани, нито един няма да работи правилно. Проучване установява, че питейната водата (около 500 милилитра) може да увеличи скоростта на метаболизма с близо 30%.

8. Недостиг на протеин

Протеинът играе важна роля за постигане и поддържане на перфектно телесно тегло. В сравнение с мазнините или въглехидратите, той има относително висок TEF (термичен ефект на храната), параметър, който измерва увеличаването на метаболизма след храносмилане. Освен това, протеинът ви кара да се чувствате сити и в крайна сметка да приемате по-малко калории.

9. Липса на силови тренировки

Силовите тренировки увеличават мускулната маса и намаляват мазнините, което значително може да повиши броя на калориите, изгорени по време на почивка. Практикуването дори на малки количества от тях води до видими резултати.

Редактор: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: medium.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноСнимкиАлт. медицинаДиетиСпортЛайфстайлХранене при...ФизиологияНовиниИзследванияКлинични пътекиСпециалистиБотаникаЗаведенияЛеченияИсторияРецептиТестовеПсихологияКалкулаториПроизводители