Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Използвайте противовъзпалителната диета при хронични заболявания

Използвайте противовъзпалителната диета при хронични заболявания

Използвайте противовъзпалителната диета при хронични заболявания - изображение

Вътрешни възпаления и нарушения в киселинно-алкалния баланс на тялото правят организма по-податлив към заболявания като артрит, сърдечни проблеми, Алцхаймер и дори рак. Някои храни намаляват възпаленията и ни снабдяват с антиоксиданти, а други увеличават киселинността и засилват възпалителните процеси.

Противовъзпалителната диета е изключително подходяща за хора с тежки и хронични заболявания, които трудно се лекуват единствено с лекарства. Това включва състояния като артрит, сърдечни болести, автоимунни заболявания, астма, псориазис, диабет и метаболитни отклонения. Режимът е подходящ и за тези, които се стремят към оптимално здраве и дълголетие.

Ето кои продукти е добре да избягвате, за да ограничите възпаленията, да забавите дегенеративните процеси и да подобрите метаболизма. Може да ограничите консумацията им до 1-2 пъти в седмицата или изцяло да ги изключите.

1. Захар, сладки изделия, безалкохолни
Захарта кара тялото да отделя възпалителни „сигнализатори”, наречени цитокини. Тя не предлагат ценни хранителни вещества, а повишава киселинността, намалява имунитета и вдига кръвната захар и холестерола. Всички тези фактори влияят негативно при вътрешни възпаления в организма.

Добре е да се избягват и наситени естествени подсладители като мед и сироп от агаве.

Сладки изделия

2. Млечни продукти - масло, мляко, сирене и сметана
Наситените мазнини и алергените, налични в млечните продукти, е добре силно да се ограничат при възпалителни процеси и заболявания. Ако предпочитате да не спирате изцяло млечните продукти, намалете сериозно консумацията на сирена и прясно мляко.

3. Червено месо, деликатесни колбаси, кренвирши и други преработени меса
Този тип месо съдържа високи количества наситени мазнини, които са вредни за сърцето и водят до покачване на лошия холестерол. Освен това при термична обработка се отделят канцерогенни вещества. Заместете такива продукти с бяло месо и риба.
Червено месо4. Вредни мазнини
Избягвайте наситени и трансмазнини (хидрогенирани и частично хидрогенирани), които се съдържат в продукти като маргарина, растителните масла, слънчогледовото, шафрановото и царевичното олио. Вместо това използвайте повече зехтин и кокосово масло.

5. Пържени храни, снаксове и „фаст фууд” продукти
Ако искате да се радвате на оптимално здраве, е по-добре да зачеркнете от менюто си храни като пържени картофи, хапки, чипсове, снаксове и хамбургери. Вместо полезни Омега-3 мазнини, те съдържат Омега-6 мастни киселини, които имат възпалително действие.
Бърза храна6. Продукти от бяло брашно
Избирайте пълнозърнестите опции на тестени продукти като хляб, паста и крекери. Доверете се на засищащи цели храни като ечемик, ръж, елда, булгур и лимец.

Редактор: Гергана Стоева
Източници: telegraph.co.uk / webmd.com / medicalnewstoday.com / drweil.com
Снимки: nearsay.com / zdrave.to

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛеченияХранене при...Алт. медицинаЛюбопитноБотаникаЛайфстайлСнимкиЗаболявания (МКБ)СпециалистиДиетиНовиниПатологияИсторияОрганизацииИзследванияПсихологияИнтервютаСпортФизиологияТестовеНаучни публикацииВидеоНормативни актовеКлинични пътекиАнкетиРецептиЗаведенияКалкулаториПроизводителиСоциални грижиОбразованиеНаправления в медицината