Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Използвайте 5 пози за сън при болки в гърба

Използвайте 5 пози за сън при болки в гърба

Използвайте 5 пози за сън при болки в гърба - изображение

Болката в гърба може да се превърне в същински кошмар, крадящ от качеството на съня ни. Независимо дали е предизвикана от състояние като артрит или неправилна стойка, болката може да бъде значително облекчена като промените позата за сън.

Ето кои са петте позиции, които специалистите съветват да използвате при проблеми с гърба.

1. На една страна с възглавница между коленете
Ако сънят по гръб предизвиква чувство на дискомфорт, използвайте възглавница, за да изравните позицията на бедрата, таза и гръбначния стълб.

Възглавница между коленете

  • Легнете на една страна и поставете възглавницата между коленете си. Ако между талията и матрака остава празно пространство, може да поставите допълнителна малка възглавница. Избягвайте да спите всеки път на една и съща страна.

2. На една страна в поза ембрион
Тази позиция позволява освобождаването на пространството между прешлените и е подходяща за случаи, в които разместени дискове са причината за болка.

Поза ембрион

  • Легнете на една страна и вдигнете коленете до позицията на гърдите. Не забравяйте периодично да сменяте страната, на която лежите.

3. По лице с възглавница под корема
Спането по корем не се препоръчва при болки в гърба, защото допълнително натоварва врата. За да стане ефективна тази позиция, е необходимо да поставите възглавницата под стомаха, което отнема натиска от междупрешленните дискове.

Възгавница под корема

  • Поставете възглавница в областта под долната част на корема и таза. Ако използвате възглавница за главата, изберете най-ниската алтернатива.

4. По гръб с възглавница под коленете
За някои хора това е една от най-удобните позиции за сън при болки в гърба. По този начин теглото е равномерно разпределено по цялото тяло и има по-малко точки на напрежение.

  • Легнете по гръб и поставете възглавница под коленете си, без да променяте стойката на гърба. Това повдигане помага да запазите естествената извивка на гръбнака. За допълнителна упора може да поставите малка навита хавлия под долната извита част на гърба.

5. По гръб и под наклон

Малък наклон на повърхността, върху която спите, също може да помогне за облекчаване на болката. Така се създава лек ъгъл между позицията на краката и горната част на торса и се намалява напрежението върху гръбнака.
С лек наклон
Редактор: Гергана Стоева
Източници: healthline.com
Снимки: healthline.com / bedroom.solutions

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноСпортНовиниАлт. медицинаЛайфстайлЛеченияЗаболявания (МКБ)Хранене при...ПсихологияФизиологияБотаникаСнимкиИсторияВидеоКлинични пътекиСпециалисти