Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Как да облекчим очите при натоварване от компютър

Как да облекчим очите при натоварване от компютър

Как да облекчим очите при натоварване от компютър - изображение

Ако прекарвате голяма част от деня си пред компютърен екран, има вероятност да сте се сблъсквали със синдрома на компютърното зрение. Това е събирателно определение за различните зрителни проблеми, които изпитваме в резултат на продължителното използване на компютър. „Дигиталната умора” се характеризира със симптоми като разфокусирано зрение, усещане за напрежение и умора, изсушаване, а понякога и главоболие.

Синдромът на компютърното зрение е нещо типично при продължителна работа зад екрана, но това не означава, че не може да се избегне. Предлагаме ви 6 начина да се погрижите за очите си и да ги предпазите от преумора.

1. Правилото 20-20-20

За да намалите риска от натоварване, на определени периоди от време променяйте фокуса си. Един изпитан метод е правилото на трите 20, което означава на всеки 20 минути да отмествате погледа си за около 20 секунди към нещо, което е отдалечено на поне 20 фута (6 метра) от вас. Друг вариант е на всеки кръгъл час да вземате няколко минути почивка, за да погледате навън.

Смяна на фокуса

2. Отразената светлина

Когато светлината в стаята е много ярка или пък се отразява в екрана, очите се напрягат. Добре е да позиционирате компютъра си така, че в него да не се отразява светлина от прозореца или лампата. Също така на екрана може да поставите матово или антирефлексно покритие. Ако светлината от лампата е прекалено силна, вземете крушка с по-ниска яркост, а за прозореца използвайте завеса.

3. Упражнения за очи

На всеки 2 часа, отделяйте по няколко минути за раздвижване на очните мускули и смяна на фокуса. Например, с поглед може да описвате кръгове или хиксове във въздуха по 10 пъти. Друго подходящо упражнение е да изберете точка в далечината и да се вгледате в нея за 10 секунди. След това отместете погледа си към предмет близо до вас и задръжте за същото време. Повторете 5-10 пъти, за да разтоварите очите.

Упражнения за очи

4. Мигане и овлажняващи капки

Мигането е много важно, ако работим на компютър, защото помага за хидратирането на очите. Когато сме пред екрана, всъщност мигаме много по-малко, което води до усещане за сухота. В такъв случай може да използвате овлажняващи капки, но не ги бъркайте с капките срещу зачервяване. Също така на определено време правете „почивка за мигане”, за да хидратирате очната ябълка.

5. Очила със защита

Наистина може да забележите съществен спад в натоварването, ако започнете редовно да носите очила за компютър. Те минимизират дразнещия ефект от светлината на екрана и помагат за избягване на преумората. Ако пък имате диоптър, по-добре използвате очила вместо лещи, когато работите на компютър.

6. Промивка с вода

Ако очите ви се натоварват при продължителната работа на компютър, на всеки 2 часа измивайте с хладка вода.

Око

Редактор: Гергана Стоева
Източници: stylecraze.com / allaboutvision.com
Снимки: medicalnewstoday.com / freepik.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияФизиологияЗдравни съветиЛюбопитноНовиниЛеченияЛайфстайлХранене при...СнимкиТестовеВидеоБотаникаИзследванияИсторияХрани и ястияАлт. медицинаНормативни актовеОрганизацииРецептиСпециалистиЗаведения