Начало Съвети Здраво тяло За жената Как да се радвате на щастлива и здравословна бременност

Как да се радвате на щастлива и здравословна бременност

Как да се радвате на щастлива и здравословна бременност - изображение

Ако се грижите достатъчно за себе си по време на бременност, ще се чувствате прекрасно, което е добре и за вашето бебе. Представяме ви кратък списък, способен да ви помогне да бъдете здрави и щастливи.

1. Правете упражнения редовно

Редовните упражнения носят много ползи за вас, но те трябва да бъдат леки по време на бременност. Физическото натоварване ви помага да поддържате добра фигура и да се справите с промените в тялото, предотвратявайки високо кръвно налягане и други усложнения. А след като родите вашето бебе, лесно може да свалите килограми. Най-добрите дейности са:

  • разходка;
  • плуване; 
  • пилатес;
  • йога. 

Може да практикувате и други спортове, ако не носят риск и се чувствате комфортно.

2. Проверете вашата козметика

Всичко, което нанасяте върху лицето и тялото по време на бременност, може да окаже влияние върху развитието на бебето. Поради тази причина трябва да използвате безопасни продукти. Най-добре е да заложите на натуралните и минерални гримове. Проверете списъка със съставки, които трябва да избягвате.

3. Променете хранителните навици

Вашето меню трябва да бъде по-здравословно, когато забременеете.

  • Приемайте храни, богати на фибри: плодове, зеленчуци, боб, пълнозърнести храни, кафяв ориз и овесени ядки.
  • Леките закуски трябва да бъдат здравословни: кисело мляко, плодове и пълнозърнести бисквити.
  • Консумирайте повече риба и морски дарове, но избягвайте такива, които съдържат много живак. Най-добрите опции са сьомга и скариди.
  • Стойте далеч от сурови и полусурови меса или риба и други храни, които могат да съдържат бактерии.
  • Избягвайте кофеина и изкуствените оцветители.
  • Увеличете приема на калории с 300-500 дневно, докато сте бременни.

4. Облекчете мускулните крампи

Мускулните крампи по време на бременност са често срещан проблем. Може да намалите дискомфорта чрез масаж и прилагане на лед. Също така трябва да разтегнете добре мускулите преди упражнение или лягане, за да предотвратите появата на крампи. Приемът на течности и придържането към балансирана диета помагат за предотвратяване на това състояние.

5. Останете хидратирани

Консумирайте поне 10 чаши вода дневно и носете една бутилка с вас, където и да отидете. По този начин може да предотвратите гаденето и да поддържате здравословно ниво на амниотична течност. Избягвайте да пиете вода преди лягане, за да предотвратите честото посещение на тоалетната. Преустановете приема на течности час преди да се отправите към леглото.

6. Изберете спа процедурите разумно

Необходимо е да се отпуснете и да се отдадете на вашата бременност. Но избягвайте горещите вани и сауни, защото прегряването не е добро за бебето. Освен това някои етерични масла са забранени, тъй като могат да причинят контракции на матката. Не забравяйте да се консултирате с вашия лекар и да споменете, че сте бременна, когато посещавате фризьорския салон.

7. Летете разумно

Най-доброто време за полет е между 14-та и 28-та седмица от бременността. В този период рискът от спонтанен аборт, преждевременно раждане или заболяване са ниски. Но все пак, посетете вашия лекар преди пътуване и уведомете авиокомпанията за бременността. В самолета пийте много вода и се разхождайте на всеки половин час. Седалката, близо до пътеката, е най-добрата опция за вас.

8. Изберете естествените средства

Използвайте естествени средства за облекчаване на симптомите по време на бременност. Ментовите бонбони и джинджифилът могат да помогнат при гадене, упражненията и топлата вана - при запек, а дъвките без захар и прясното мляко - при киселини.

9. Използвайте слънцезащитни продукти

Когато сте бременна, вашата кожа става по-чувствителна към слънчева светлина. Поради тази причина трябва да използвате слънцезащитни продукти и да носите шапка и слънчеви очила. Някои лекари препоръчват да избягвате продължителното излагане на слънце, докато сте бременна.

10. Заемете правилна позиция за сън

Спането по корем е невъзможно. Също така трябва да избягвате да спите по гръб (равномерно), тъй като матката притиска гръбнака и големите кръвоносни съдове, намалявайки притока на кръв. Спането на лявата страна с леко присвити колена е най-удобната и безопасна позиция. Някои казват, че тя осигурява максимален кръвен поток и хранителни вещества към плацентата, но това не е доказано научно.

11. Отидете на пазар за обувки

По време на бременност краката ви може да се подуят. Ето защо трябва да се снабдите с нови и удобни обувки. Много е вероятно да имате нужда от по-голям размер, докато сте бременни.

12. Вярвайте в себе си

Бременността винаги предизвиква много страхове и несигурност в съзнанието на всяка жена. Само не забравяйте, че вие и вашето тяло, което се променя, сте красиви. Здрави сте и сте способни да преминете през бременността и раждането. Това е естествена и красива част от живота.

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.tesco-baby.com
По статията работи: Маргарита Добрева

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСнимкиЛайфстайлИсторияНовиниЗдравни съветиАлт. медицинаЛюбопитноСпортКлинични пътекиПсихологияСоциални грижиВидеоНаучни публикацииПатологияИзследванияФизиологияЛеченияЗдравни проблемиНормативни актовеСпециалистиПроизводителиИнтервютаХранене при...Ботаника