Как да се справяме с конфликти в офиса
Всички искаме работното ни място да бъде пространство, където липсват напрежение и негативни вибрации. Все пак там прекарваме голяма част от деня си и това рефлектира на начина, по който се чувстваме. Но ако трябва да сме реалисти – конфликтите са неизбежни.
И това невинаги е лош знак, защото означава, че е налице критично мислене и желание за развитие. Напълно нормално е понякога идеите да се разминават или да се допускат грешки. Дори тогава можем да спорим продуктивно и да не допускаме конфликтът да става личен.
Ето няколко идеи, които могат да ни помогнат да навигираме по-лесно проблемните ситуации в офиса:
1. Помислете за желания резултат
Преди да се впуснете в разгорещен спор или критика, помислете какво точно искате да постигнете в тази ситуация. Ако целта е да се съгласят с вас или работата на ваш колега да се подобри, това определено няма да се получи с агресивен подход и нападки. Вашите аргументи трябва да са структурирани спрямо крайната цел, а не емоциите ви.
2. Не превръщайте спора в битка между 2 страни
Единствената победа в конфликтите с работния екип е споделената. Не се настройвайте срещу другата страна като към ваш опонент. По този начин излишно се създава напрежение и разделение между колегите. Възприемайте колектива като едно цяло с общи цели, насочени към напредъка на фирмата. Добре е всяка страна да е готова да отстъпи по малко и да е отворена към нови решения.
3. Избягвайте личните атаки
Въпреки че понякога недоразуменията могат да предизвикат емоционална реакция у нас, е важно да останем рационални по време на спор. Избягвайте да обиждате характера или качествата на другия, а се придържайте към въпроси, свързани с процеса на работа. Ако някой е допуснал грешка, се фокусирайте на пропуска им в конкретната задача, вместо да започвате цялостна критика.
4. Потърсете директен контакт
Когато трябва да разрешите проблемна ситуация, избягвайте онлайн комуникацията чрез имейл или чатове. Общуването е най-ефективно, когато включва всички свои компоненти – тон на гласа, изражение и език на тялото. Така по-лесно можете да предадете съобщението си, а и да разберете позицията на отсрещната страна. Винаги е по-добра идея да поднесете критика или извинение на живо.
Редактор: Гергана Стоева
Източници: thedigitalprojectmanager.com / lifehack.org
Снимки: freepik.com
Продукти свързани със СТАТИЯТА
РОДИТЕЛИ И ДЕЦА - ТРУДНИТЕ ВЗАИМООТНОШЕНИЯ - ХОРХЕ БУКАЙ - ХЕРМЕС
ВЕРТИГО - НЕДЯЛКО СЛАВОВ - ХЕРМЕС
ПОСЛЕДНИЯТ ДУЕЛ - ЕРИК ДЖАГЪР - СИЕЛА
КОМУНИКАТИВНИ УМЕНИЯ В МЕДИЦИНСКАТА ПРАКТИКА - ВИОЛЕТА ТАЧЕВА
ИЗКУСТВОТО ДА ВОДИМ РАЗГОВОР - ЛЕЙЛ ЛОУНДЗ - ХЕРМЕС
ИЗКУСТВОТО НА ОБЩУВАНЕТО - ЛЕЙЛ ЛОУНДЗ - ХЕРМЕС
СТАТИЯТА е свързана към
- Здрав дух
- Общуване
- Как да разпознаем и да се справим с бърнаут синдром
- Научете каква е необичайната символика на жестовете в различните страни
- Реч
- Проф. Андре Спайсър: Не методите за справяне със стреса, а липсата на стрес прави служителите щастливи
- Какво трябва да знаем за емоционално незрелите и конфликтни хора
- Какво е обратна връзка? Научете се как да стимулирате мотивацията у другия
- 40 вдъхновяващи мисли за всеки ден, с които работната ви седмица да мине по-лесно
- Депресираните хора не гледат в очите
- Можем ли да се доверим на някого – ето как да разберем
- Какво представлява конфликтът и кои са причините за него
Коментари към Как да се справяме с конфликти в офиса