Начало Съвети Здрав дух Общуване Как да се справяме с конфликти в офиса

Как да се справяме с конфликти в офиса

Как да се справяме с конфликти в офиса - изображение

Всички искаме работното ни място да бъде пространство, където липсват напрежение и негативни вибрации. Все пак там прекарваме голяма част от деня си и това рефлектира на начина, по който се чувстваме. Но ако трябва да сме реалисти – конфликтите са неизбежни.

И това невинаги е лош знак, защото означава, че е налице критично мислене и желание за развитие. Напълно нормално е понякога идеите да се разминават или да се допускат грешки. Дори тогава можем да спорим продуктивно и да не допускаме конфликтът да става личен.

ДискусияЕто няколко идеи, които могат да ни помогнат да навигираме по-лесно проблемните ситуации в офиса:

1. Помислете за желания резултат

Преди да се впуснете в разгорещен спор или критика, помислете какво точно искате да постигнете в тази ситуация. Ако целта е да се съгласят с вас или работата на ваш колега да се подобри, това определено няма да се получи с агресивен подход и нападки. Вашите аргументи трябва да са структурирани спрямо крайната цел, а не емоциите ви.

2. Не превръщайте спора в битка между 2 страни

Единствената победа в конфликтите с работния екип е споделената. Не се настройвайте срещу другата страна като към ваш опонент. По този начин излишно се създава напрежение и разделение между колегите. Възприемайте колектива като едно цяло с общи цели, насочени към напредъка на фирмата. Добре е всяка страна да е готова да отстъпи по малко и да е отворена към нови решения.

Без лични атаки

3. Избягвайте личните атаки

Въпреки че понякога недоразуменията могат да предизвикат емоционална реакция у нас, е важно да останем рационални по време на спор. Избягвайте да обиждате характера или качествата на другия, а се придържайте към въпроси, свързани с процеса на работа. Ако някой е допуснал грешка, се фокусирайте на пропуска им в конкретната задача, вместо да започвате цялостна критика.

4. Потърсете директен контакт

Когато трябва да разрешите проблемна ситуация, избягвайте онлайн комуникацията чрез имейл или чатове. Общуването е най-ефективно, когато включва всички свои компоненти – тон на гласа, изражение и език на тялото. Така по-лесно можете да предадете съобщението си, а и да разберете позицията на отсрещната страна. Винаги е по-добра идея да поднесете критика или извинение на живо.

Среща на живо

Редактор: Гергана Стоева
Източници: thedigitalprojectmanager.com / lifehack.org
Снимки: freepik.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиПсихологияЛюбопитноЛайфстайлСоциални грижиФизиологияТестовеБотаникаЛеченияСнимкиНовиниАнкетиОрганизацииНормативни актовеАлт. медицинаИстория