Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Как да се храним при високо кръвно налягане

Как да се храним при високо кръвно налягане

Как да се храним при високо кръвно налягане - изображение

С времето високото кръвно води до увреждания на кръвоносните съдове и риск от сериозни здравословни проблеми. Не можем да контролираме фактори, свързани с генетиката, възрастта и други заболявания, но можем да се погрижим за здравето си, избирайки добра храна.

Ето някои полезни насоки за диетата ви, подкрепени от изследванията върху хранене при хипертония:

1. Зеленолистни зеленчуци, червено цвекло и чесън
Калият помага на бъбреците да освободят повече сол чрез урината, което допринася за намаляване на кръвното налягане. Зеленчуците, които предлагат фибри и добро количество от минерала, включват различни видове зеле, спанак, тревисти растения за салата, както и листа от репички и цвекло.
Червено цвеклоЧервеното цвекло и чесънът съдържат азотен оксид, който съдейства за отварянето на кръвоносните съдове и спадане на налягането. Според изследвания редовната консумация на червено цвекло (може и на сок) съдейства за поддържането на добро кръвно налягане.

2. Горски плодове, банан и нар
Горските плодове са богати на флавоноиди – антиоксиданти, които помагат за контрола на кръвното налягане. Те се съдържат в боровинките, ягодите, малините.

Горски плодове

По-добре набавяйте калий с храна, отколкото с добавки. Препоръчваме да включите полезни банани в диетата си. Чаша сок от нар също помага да поддържате по-добро кръвно налягане, но търсете разновидности с минимално количество захар.

3. Кисело мляко и овесени ядки
Високомаслените млечни продукти не се препоръчват, но по-малките проценти кисели млека са подходяща храна за хора с високо кръвно.

Овесени ядки

Овесените ядки са продукт с много фибри и минимално количество мазнини и сол. Те са много добър избор при хипертония.

4. Омега-3 мастни киселини: зехтин и риба
Зехтинът съдържа противовъзпалителни полифеноли и полезни мазнини. Подходящи риби за понижаване на триглицеридите и кръвното налягане са богати на Омега-3 мастни киселини видове като сьомга, скумрия и пъстърва.

Сьомга

5. Семена и шамфъстък
Ориентирайте се към ядки и семки (слънчогледови, тиквени) без сол. Тези храни съдържат калий, магнезий и други минерали, подпомагащи здравословното кръвно налягане. Изследванията показват, че шамфъстъкът е особено подходящ при високо кръвно.
Шамфъстък6. Избягвайте мазнини, сол и захар
Добре е да ограничите червеното месо, деликатесните колбаси и високомаслените млечни продукти. Избягвайте консервирани храни, пакетирани продукти и сосове, защото обикновено съдържат именно комбинацията от сол, захар и мазнини.

Редактор: Гергана Стоева
Източници: healthline.com / webmd.com
Снимки: sensiseeds.com / yahoo.com / simplyrecipes.com /
spiros.co.uk / taste.com.au / recipes.howstuffworks.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияНовиниЗдравни проблемиЛеченияЛайфстайлСнимкиЗдравни съветиЛюбопитноАлт. медицинаХранене при...ДиетиВидеоБотаникаПсихологияИнтервютаСпортФизиологияТестовеСпециалистиАнкетиРецептиИсторияПатологияНормативни актовеЗаведенияОрганизацииИзследванияКлинични пътекиКалкулаториПроизводители