Начало Съвети Здрав дух Зависимости Как и защо да спрем захарта за един месец

Как и защо да спрем захарта за един месец

Как и защо да спрем захарта за един месец - изображение

Изследванията показват, че захарта е една от основните причини за наднормено тегло, а освен това оказва негативно влияние върху здравето на кожата и сърцето. Сладките храни лесно ни въвличат в цикъл, започващ с натрапчивото желание за нещо сладко, на което трудно можем да откажем. Когато заситим апетита, моментално изпитваме удовлетворение, но приятното чувство отминава и отново стигаме до точката на желание.

Според проучванията, захарта предизвиква поредица от глад и задоволяване, която наподобява ефекта на наркотичен прием. Д-р Брук Алперт, диетолог и автор по темата за захарния детокс, дава практични идеи как да спрем сладкото в рамките на 4 седмици.

  • Първите 3 дни и Седмица 1

Д-р Алперт споделя, че в началото на практиката си е опитвала да помогне на клиенти да спрат захарта с намаляване на количеството и умерена консумация. После забелязала, че това е по-трудно и неефективно от цялостното спиране на сладкото, защото желанието и вкусът за наситена захар продължават да се подхранват.

Един от важните ефекти на детокса е, че вкусът се променя и в храните без захар започват да се усещат много по-отчетливи и сладки нотки. По тази причина д-р Алперт съветва първите 3 дни да бъдат без източници на натурални или изкуствени захари, включително плодове, въглехидратни зеленчуци, зърнени култури и млечни продукти. Вместо това наблегнете на животински и растителен протеин, зелени зеленчуци и полезни мазнини.

След това може да добавите по една ябълка всеки ден и порция млечен продукт, който е пълномаслен и неподсладен. След началните 3 дни добавете по-въглехидратни зеленчуци като моркови и една порция пълнозърнест хляб или крекери. За първата седмица са допустими общо 3 чаши червено вино.

  • Седмица 2

Вече може да прибавите още една порция от млечен продукт и една от горски плодове по избор. Също така и високо въглехидратни зеленчуци като тиква, обикновени и сладки картофи.

Смути

  • Седмица 3

Добавете зърнени култури като ечемик, овесени ядки, киноа и още плодове, включително сладки разновидности като грозде, мандарини и портокали. Също така може да прибавите четвърта чаша вино и до 30 грама черен шоколад.

  • Седмица 4

През последния период в плана се добавят две порции въглехидрати на ден в допълнение към пълнозърнестата филия от предходните седмици. Това означава, че може да включите ориз или още хляб, както и всички видове плодове и пета чаша вино. Седмица 4 е модел за дългосрочното поддържане на здравословен режим – въпреки че ще си позволявате по малко сладки храни като празнична торта или сладолед, те вече няма да ви контролират и да имат същия ефект върху апетита ви.

По статията работи: Гергана Стоева
Източници: edition.cnn.com
Снимки: freepik.com

 

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноРецептиЗдравни съветиФизиологияЛайфстайлХрани и ястияСнимкиДиетиНовиниАлт. медицинаВидеоСпортАнкетиЕ-тата в хранитеПсихологияБотаникаХранене при...ИнтервютаЛеченияПроизводителиСпециалистиТестове