Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Кои витамини е необходимо да приемаме с храна

Кои витамини е необходимо да приемаме с храна

Кои витамини е необходимо да приемаме с храна - изображение

Дори да сте заредени с най-добрите витамини и хранителни добавки, е възможно да не се възползвате пълноценно от техните полезни свойства. Някои витамини и минерали не трябва да се комбинират, а други се усвояват много по-добре, когато се приемат с храна. Важен е не само изборът на добавки, но и кога, с какво и в какви дози се пият.

Предлагаме ви няколко практични насоки за приема на витамини, с които да извлечете оптимални ползи за здравето си.

1. Витамин А

Витаминът е чудесна добавка за зрението и имунитета, но е масноразтворим, което означава, че е добре да се комбинира с храна. Мазнините помагат за неговото усвояване, независимо дали е под формата на таблетки или храни като моркови и спанак. Неслучайно диетолозите съветват салатата да бъде овкусена със зехтин.

Салата

2. Витамин D

Ако използвате такъв вид добавка, е добре да я съчетаете с някое от по-големите хранения за деня. Витамин D също е мастноразтворим, като мазнините могат да подобрят усвояването му с до 50%. Избягвайте да го пиете късно вечер, защото „слънчевият витамин” пречи на производството на мелатонин и може да наруши качеството на съня ви.

3. Витамин Е

Това е ценен антиоксидант, който защитава тялото от свободни радикали. Той също принадлежи към мастноразтворимите витамини и се съчетава отлично с храни като ядки, риба, масло и други продукти със съдържание на мазнини.

Ястие с мазнини

4. Мултивитамини

Те са комбинация от масно- и водоразтворими витамини, затова е най-добре да се приемат с храна. Ако в състава им има В витамини, ги пийте сутрин или на обяд, защото те имат енергизиращо действие. Ако добавката е комбинация от витамини и минерали, избягвайте приема с млечни продукти. Калцият пречи на пълноценното усвояване на някои от минералите.

5. В витамини

Това е група от водоразтворими витамини, които няма нужда да приемате с храна. Могат да се пият на гладно, но за разлика от мастноразтворимите витамини, не се складират в организма. За да поддържате нивото им стабилно през деня, може да разделите приема им на сутрешна и следобедна доза.

Витамини

Редактор: Гергана Стоева
Източници: rd.com / whatsgood.vitaminshoppe.com
Снимки: freepik.com

Още по темата:

3.7, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСнимкиХранене при...ЛюбопитноЗдравни съветиИсторияАлт. медицинаФизиологияСъставкиЛайфстайлРецептиТестовеДиетиСпортБотаникаНормативни актовеЛеченияХрани и ястия