Начало Съвети Комуникирайте ефективно с 4 метода на общуване

Комуникирайте ефективно с 4 метода на общуване

Комуникирайте ефективно с 4 метода на общуване - изображение

Взаимоотношенията ни с околните се отразяват значително на усещането ни за удовлетвореност, самочувствие и качество на живот. Дори да имаме отлична работа и образование, социалните ни контакти остават сериозен определящ фактор за начина, по който се чувстваме.

Често неудовлетворяващите отношения не се дължат на липсата на добри намерения, а на неумението да общуваме ефективно с хората около нас. Предлагаме ви няколко стъпки към по-качествени взаимоотношения, в които и двете страни могат едновременно да изразят мнение и да бъдат чути.

1. Разберете ролята на емоциите
Емоционалното ви състояние може да повлияе на разговора много повече от логически аргументи или реалните ви чувства към даден човек. Когато сте стресирани или разстроени, перспективата ви се стеснява и когнитивните ви способности отслабват.
Ролята на емоциитеАко трябва да адресирате чувствителна тема или усещате, че спорът се разгорещява, по-добре изчакайте докато емоциите се охладят. Обяснете на другия човек, че имате нужда от малка почивка от разговора, за да го проведете спокойно малко по-късно.

2. Задайте въпрос, преди да говорите
В разговор често бързаме да представим собствената си гледна точка по въпроса. Не забравяйте, че вече знаете своето мнение и ще ви е по-полезно да чуете другата страна, за да не правите прибързани заключения. Насрещният човек ще се чувства добре, ако му дадете шанс да изрази мнение, и това може да намали напрежението в разговора.
Задайте въпросСъщо така, преди да критикувате, дайте шанс на събеседника си сам да изрази къде смята, че е сбъркал. Изберете двупосочно общуване вместо атака.

3. Избягвайте раздаването на „присъди”
Ако искате другият да ви чуе, избягвайте осъдителни нападки, обиждащи характера и личностните му качества. Такъв тип критика предизвиква силна защитна реакция. Когато човек мине в защитен режим, значително намалява шансът да чуе аргументите ви, а и най-вероятно ще се опита да ви атакува обратно.

Не осъждайте

Обсъдете постъпката и последиците, до които е довела, но не заклеймявайте човека, за да бъде спорът ви конструктивен.

4. Мислете като дипломат
Понякога влизаме в разговор с твърда позиция, че има едно правилно решение и това е нашето. Но позицията ни невинаги е безпристрастна и често цели да защити собствения ни интерес и удобство.
Дипломатични решенияГледайте на разговора като на преговор, който цели двете страни да постигнат консенсус. Бъдете отворени за намирането на нови решения и помислете какво би било в интереса на отсрещната страна.

Редактор: Гергана Стоева
Източници: readersdigest.ca
Снимки: freepik.com

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

Здравни съветиПсихологияФизиологияЛайфстайлСоциални грижиНовиниЛюбопитноТестовеБотаникаЛечения