Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Консумирайте тези 8 храни при раздразнен стомах

Консумирайте тези 8 храни при раздразнен стомах

Консумирайте тези 8 храни при раздразнен стомах - изображение

На всеки се случва да има дни на стомашен дискомфорт. Това може да е последица от хранителен продукт, вирус или друг проблем, предизвикващ симптоми на подуване, лошо храносмилане, диария и констипация. В такива случаи правилното хранене може да се окаже най-доброто лекарство.

Когато стомахът е натоварен, диетолозите съветват да избягваме мазнини, млечни продукти, захар и алкохол. Ето кои са храните, които облекчават раздразнения стомах и помагат за по-бързото възстановяване.

1. Банани
Те са лесно смилаеми и не натоварват храносмилателната система. Фибрите в банана са нужни, за да поддържате редовен стомах и помагат при диария. Витамин В6 съдейства за справяне с подуването, а магнезият работи за отпускане на мускулните спазми.

2. Препечени филийки
Когато имате храносмилателни проблеми не е добре да оставяте стомаха празен, защото така стомашните киселини няма какво да разграждат. При липса на апетит хапвайте препечен хляб или крекери на няколко часа. Използвайте бял хляб, защото повече фибри, протеин и мазнини забавят храносмилането.

Крекери

3. Бял ориз и картофи
Тези храни няма да предизвикат допълнителни раздразнения. Те се преработват лесно и са деликатни към стомаха.

4. Яйца
Червени и обработени меса могат да предизвикат рефлукс и натоварване на стомаха. В случая яйцата са по-добър алтернативен източник на протеин. С тях лесно можете да приготвите постен омлет за леко, но богато на нутриенти хранене.
Омлет5. Ябълково пюре
Ябълките са добър източник на пектин, който помага за балансиране на храносмилането. Смлени или печени, ябълки са по-лесни за обработване, а също така може да ги допълните с канела.

6. Кисело мляко
Млечни продукти като сирената са трудно смилаеми, но киселото мляко съдържа ценни пробиотици, които са необходими за правилното функциониране на стомаха.
Кисело мляко 7. Джинджифил
Чаят с джинджифил има противовъзпалителни свойства и облекчава симптоми като болка, гадене и подуване.

8. Сладки картофи
Те не натоварват храносмилателната система, а са богати на калций, магнезий и калий.

Сладък картоф

Редактор: Гергана Стоева
Източници: goodhousekeeping.com / shape.com
Снимки: popsugar.co.uk / freepik.com / freefoodphotos.com / seriouseats.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиФизиологияЛюбопитноАлт. медицинаЛеченияСнимкиНовиниЛайфстайлХранене при...БотаникаИзследванияРецептиСпортПсихологияИнтервютаТестовеСпециалистиДиетиКлинични пътекиИсторияВидеоАнкетиСоциални грижиОрганизацииНормативни актовеСтатистически проучванияЗаведенияПроизводителиСимптомиЗаболявания (МКБ)