Начало Съвети Здраво тяло За жената Насърчете производството на колаген с 10 вида храни

Насърчете производството на колаген с 10 вида храни

Насърчете производството на колаген с 10 вида храни - изображение

Колагенът е основен структурен протеин в различни съединителни тъкани на човешкото тяло. Той е отговорен за еластичността на кожата. Така че, ако забележите появата на бръчки, това е знак, че нивото на колаген в организма намалява. Придържането към здравословна диета е един от начините за справяне с проблема. Поради тази причина искаме да ви представим списък с храни, които може да консумирате, за да предотвратите преждевременното стареене на кожата.

Какво е колаген?

Както вече казахме, колагенът е протеин. Той заема 30-40% от целия протеинов състав в човешкото тяло. Колагенът поддържа кожата млада. Той може да се намери не само в нея, но и в космите, ставите и чревната тъкан. Съществуват 16 типа колаген като най-разпространените (90%) са само 3. Колаген тип I и тип II могат да бъдат намерени в кожата, костите и сухожилията, а колаген тип III - в ставите.

Човешкото тяло произвежда само необходимото количество колаген. Въпреки това, след 25-годишна възраст, неговото естествено производство започва да се забавя. Това е времето, в което могат да се появят първите бръчки, последвани от артрит. И сега, нека да видим кои храни трябва да консумираме, за да предотвратим подобни проблеми.

  • Костният бульон е възможно най-добрата алтернатива, тъй като останалите храни само стимулират производството на колаген. Този натурален продукт съдържа биоактивна форма на протеина, която може да започне да се използва незабавно от тялото. Говеждият бульон е богат на колаген тип I. Той е полезен за здравето на кожата. Пилешкият и пуешкият бульон съдържат колаген тип II, който поддържа функциите на ставите. Костният бульон трябва да се консумира ежедневно по 200-300 милилитра.

  • Сьомгата е ценен източник на цинк и минерали, които стимулират производството на колаген. Освен това, нейните Омега-3 мастни киселини хидратират кожата и запазват младежкия й вид. Препоръчително е да консумирате сьомга 2 пъти седмично (100-150 грама).
  • Зеленолистните зеленчуци са най-добрите храни за предотвратяване на различни заболявания. Те могат да възпрепятстват преждевременното разграждане на колаген. Всички зеленолистни зеленчуци съдържат хлорофил, който увеличава количеството на проколаген в кожата. Те предпазват от ултравиолетовите лъчи и свободните радикали. Препоръчителният дневен прием зависи от физическата активност: колкото повече се движите, толкова повече може да приемате. Ако спортувате повече от 30 минути, консумирайте 3 купички, ако се движите по-малко - само 2 1/2.

  • Цитрусовите плодове съдържат витамин C. Той помага на аминокиселините да произвеждат пролин, който участва активно в изграждането на колаген. Ако искате да снабдите тялото с оптимално количество витамин C и да предотвратите наличието на токсини, консумирайте по 2 порции плодове на ден.
  • Доматът е ценен източник на ликопен, антиоксидант, който предпазва кожата от ултравиолетовите лъчи. Освен това стимулира синтеза на колаген. За да снабдите организма с това вещество, трябва да изпечете плодовете, преди да ги консумирате, или да ги приемате под формата на сок (250 милилитра дневно).

  • Авокадото съдържа витамин E, който предотвратява разграждането на колаген в организма. Този микроелемент насърчава здравето на кожата и увеличава производството на съответния протеин. Специалистите препоръчват да консумирате 1/2 авокадо дневно и да обръщате внимание на начина, по който тялото реагира върху определени храни.
  • Ягодите, малините, къпините и боровинките съдържат елагична киселина. Тя е необходима на организма, за да предотврати разграждането на колаген, причинено от ултравиолетовата светлина. В допълнение, плодовете са богати на витамин C (както казахме по-горе, той също е полезен за кожата). Техният препоръчителен дневен прием зависи от възрастта: всеки човек над 18 години може да консумира до 70 грама дневно.
  • Яйцата са хранителни продукти, които, подобно на костния бульон, съдържат самия колаген. Той може да бъде извлечен посредством жълтъка. Тези натурални продукти са богати и на сяра. Тя е необходима за производството на колаген и детоксикацията на черния дроб. Това означава, че токсините, които разрушават протеина, се отстраняват от тялото. И все пак, не трябва да консумирате твърде много яйца - по 2 на ден е напълно достатъчно.

  • Тиквените семена са източници на цинк, който стимулира производството на колаген. Храните, богати на този минерал, забавят разграждането на протеина. Освен това увеличават скоростта на кожна регенерация. Суровите семена са най-добрият избор, тъй като съдържат повече полезни вещества. Може да добавяте по 2 супени лъжици към салатата или други предпочитани ястия.

  • Семената от чия съдържат Омега-3 мастни киселини. Те стимулират подмладяването и хидратацията на кожните клетки. Възрастните хора трябва да консумират по 1 чаена лъжица дневно. Просто добавете семената към зърнените закуски, печивата или напитките и готово.

Не само диетата има значение, но и начина на живот

Храните от този списък помагат за поддържане на необходимото количество колаген в организма. Въпреки това, трябва да знаете, че освен възрастта, производството на протеина се влияе от:

  • тютюнопушене;
  • ултравиолетови лъчи;
  • замърсена околна среда;
  • рафинирана захар и пържени храни;

Как поддържате здравето на вашата кожа? Споделете в селекцията за коментари по-долу.

Редактор: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: orogold.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПатологияЗдравни съветиЛюбопитноФизиологияНовиниЛеченияЛайфстайл