Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Облекчете артритните болки в ръцете с 6 упражнения

Облекчете артритните болки в ръцете с 6 упражнения

Облекчете артритните болки в ръцете с 6 упражнения - изображение

Една от причините за артрит е износването на ставните хрущяли, които свързват костите. Това причинява възпаления и раздразнения на синовиалната обвивка, чиято функция е да защитава хрущяла и осигурява гладко движение. Артритните възпаления предизвикват скованост, болка и дискомфорт при изпълняването на всекидневните задачи. Това води до неприятно усещане за намалена подвижност и сила в ръцете.

Упражненията са начин да поддържате сухожилията гъвкави, да подобрите диаметъра на движение и да облекчите симптомите на болка. Освен това по този начин се укрепват мускулите около ставите и се стимулира продукцията на синувиална течност, подобряваща функционирането им. Може да правите раздвижването всекидневно или когато усещате напрежение и дискомфорт.

1. Свиване на юмрук
Започнете с отворена ръка и изпънати пръсти. След това свийте бавно в юмрук, като оставите палеца отвън и не стискате силно. Разтворете отново дланта и повторете упражнението 5-10 пъти.
Юмрук2. Повдигане на пръстите
Поставете ръката с дланта надолу върху гладка повърхност. Един по един вдигнете и спуснете пръстите като започнете от палеца. След това вдигнете всички едновременно. Повторете упражнението 5-10 пъти за всяка ръка.

Повдигане на пръсти

3. Докосване с палеца
Започнете с изпъната длан. След това свивайте последователно всеки от пръстите, като докосвате палеца, образувайки форма на „О”. Задръжте всяка позиция поне 10 секунди и повторете 3-4 пъти.

Докосване с палеца

4. Свиване на пръстите
Отворете дланта, а после свийте всички пръсти до основата им. Задръжте в тази позиция 20 секунди и повторете няколко пъти.

Свиване

5. Раздвижване на палеца
Започнете с отворена длан и максимално отдалечете палеца от другите пръсти. След това го върнете и го предвижете пред дланта, целейки да достигнете до основата на кутрето. Задръжте около 20 секунди и повторете 4 пъти.
Раздвиждане на палеца6. Засилване на захвата
Поставете меко топче в дланта си и стиснете силно на няколко секунди. След това отпуснете и повторете 10 пъти. Не правете упражнението всеки ден, а няколко пъти в седмицата.

Здрав захват

Редактор: Гергана Стоева
Източници: healthline.com / webmd.com
Снимки: webmd.com / healthline.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноЛеченияСпортПсихологияИсторияБотаникаХранене при...НовиниЛайфстайлАлт. медицинаИзследванияСпециалистиНаучни публикацииВидеоИнтервютаОрганизацииНормативни актовеКлинични пътекиСнимкиАнкетиТестовеФизиологияЗаболявания (МКБ)Заведения