Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести Облекчете астмата с 3 дихателни упражнения

Облекчете астмата с 3 дихателни упражнения

Облекчете астмата с 3 дихателни упражнения - изображение

Дишането е нещо, което повечето от нас приемат за даденост, но астмата стеснява дихателните пътища и пречи на този естествен процес. Както аеробните тренировки могат да подобрят функцията на сърцето и мускулите, така и упражненията за дишане помагат за повишаване на ефективността на дробовете и диафрагмата.

Лекарствата за астма отварят дихателните пътища, но в много случаи не са достатъчни за пълен контрол на симптомите. Може да допълните действието им, като практикувате няколко полезни упражнения, разработени за облекчаване на дихателни проблеми и релаксация. Те съдействат за изхвърляне на застоялия въздух, прием на повече кислород и подобряване на функцията на дихателните мускули.

1. Диафрагмено дишане
Диафрагмата е мускул, който се намира под дробовете и ни помага да дишаме. Много хора дишат повърхностно и плитко, без да използват пълния капацитет на диафрагмата. Тази техника цели дълбоко и бавно вдишване, използвайки именно този мускул.

Диафрагмено дишане

За да започнете, застанете в легнало положение с крака свити в коленете или седнете изправени. Поставете едната си ръка върху гърдите, а другата върху корема. Вдишайте бавно през носа, като не движите гръдния кош, а вместо това се стремите да почувствате движение в областта на корема, където е диафрагмата. Издишайте бавно през устата, без да я отваряте. С упражненията ще откриете, че коремното дишане с минимално повдигане на гръдния кош става все по-лесно.

2. Методът Бутейко

Тази техника е кръстена на своя откривател – украинския доктор Константин Бутейко. Обикновено хората дишат по-плитко и бързо, отколкото е препоръчително, а това упражнение насърчава дълбокото бавно дишане. Седнете изправени и леко вдигнете глава. Вдишайте бавно през носа. Издишайте със същото темпо, докато не почувствате, че няма останал повече въздух. След това задръжте дъха си колкото можете и отново вдишайте.

3. Дишане със стиснати устни

Методът се използва за облекчаване при задъхване и недостиг на въздух. Първо вдишайте бавно през носа, като устата ви е затворена. После стиснете устни, сякаш се готвите да подсвирнете. Така издишайте, докато държите устните си минимално отворени и боите до 4. Издишването трябва да отнеме повече време от вдишването.

Вдишване

Редактор: Гергана Стоева
Източници: healthline.com / lung.org
Снимки: organicauthority.com / freepik.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиАлт. медицинаЛюбопитноСпециалистиЛеченияФизиологияЛайфстайлСпортИсторияБотаникаСнимкиКлинични пътекиЗаведенияНовиниХранене при...ВидеоЗдравни проблемиОрганизации