Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Облекчете менструалните симптоми с 6 храни

Облекчете менструалните симптоми с 6 храни

Облекчете менструалните симптоми с 6 храни - изображение

За голям процент от жените месечният цикъл идва със симптоми като болка, подуване, повишен апетит и променливо настроение. Храната играе важна роля за цялостното състояние на организма и може значително да облекчи менструалните симптоми. Някои продукти предизвикват допълнителни раздразнения, докато други облекчават възпаленията и съдействат за отпускане на мускулите.

Вижте кои храни може да включите в менюто си, като замените „джънк” продуктите, за да избегнете неприятни симптоми като болка и подуване.

1. Вода или чай
Ако не пиете достатъчно вода, се опитайте поне в рамките на няколко дни да увеличите приема си на течности. Добрата хидратация помага да намалите задържането на вода, спазмите и подуването. Подходящи са успокояващите чайове от лайка, мента и зелен чай, а добавянето на джинджифил може да облекчи проблеми със стомаха и гадене.

Вода

2. Зеленолистни зеленчуци
Не пренебрегвайте зелената салата, защото тези зеленчуци са богати на витамини, желязо и калций. Подсилете организма с продукти като спанак, броколи, рукола и айсберг. Още един подходящ зеленчук е целината, която съдържа вода, фибри и съвсем малко калории.

3. Сьомга
Тази риба е източник на витамин D и Омега-3 мастни киселини, които помагат да се чувствате по-добре. Омега-3 имат противовъзпалителен ефект и така могат да намалят болезнените спазми. Витамин D е необходим за абсорбирането на калция, който също съдейства за справяне със симптомите на месечния цикъл.
Сьомга4. Плодове
Може да се възползвате от благотворното влияние на плодове като банан, ананас, портокал и киви. Витамините в ананаса спомагат за отпускане на мускулните спазмите, подобряване на настроението и намаляване на отока. Той съдържа и ензима бромелаин, който има противовъзпалително действие.
Плодове5. Семена и ядки
Особено подходящи са лененото семе, слънчогледа и орехите. Те са растителен източник на Омега-3 мазнини, които помагат за отпускане на мускулите. Освен това лененото семе съдържа витамин Е, който въздейства благоприятно при възпаления и крампи.

6. Яйца
Те са богато заредени с нутриенти и са подходяща храна по време на месечния цикъл, защото снабдяват тялото с необходимите витамини В6, Е и D, както и други важни съставки като В12, желязо и фосфор.
Яйца
Редактор: Гергана Стоева
Източници: ask4ufe.com / bustle.com / thisisinsider.com
Снимки: freepik.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноБотаникаХранене при...ЛайфстайлПсихологияЛеченияСпортНовиниФизиологияСнимкиАлт. медицинаИсторияИнтервютаТестовеСпециалистиДиетиВидеоКлинични пътекиРецептиАнкетиСоциални грижиНормативни актовеСтатистически проучванияОрганизацииЗаведенияПроизводители