Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести Облекчете стомашните проблеми чрез 10 начина

Облекчете стомашните проблеми чрез 10 начина

Облекчете стомашните проблеми чрез 10 начина - изображение

Всеки човек е изпадал в подобно състояние. Има десетки причини, които могат да доведат до стомашни проблеми като гастрит, киселинен рефлукс, непоносимост към лактоза, стрес и други. Повечето от тях не са сериозни и преминават бързо. Няма нужда да търсите лекар и да взимате рецепта всеки път, когато изпитвате дискомфорт в областта на корема. Вижте как може да облекчите стомашните проблеми чрез 10 лесни начина.

1. Лют червен пипер

Лютият червен пипер е изключително полезен за здравето. Той действа като естествен анестетик, който помага за намаляване на болката и дискомфорта. Освен това редуцира киселинността, облекчава проблемите, свързани с появата на пептична язва и елиминира определени видове бактерии. В допълнение, лютият червен пипер подобрява храносмилането. Имайте предвид, че трябва да го комбинирате с друга храна, преди да пристъпите към неговата консумация.

2. Йога

Много йога пози могат да помогнат за подобряване на храносмилането и ускоряване на перисталтиката - придвижването на храната през червата. Също така намаляват стреса, който води до поява на стомашни проблеми като синдром на раздразненото черво. Например, "Apanasana" или прегръщането и допирането на колената към гърдите облекчава болката, причинена от подуване и газове. А позите, свързани с извиване на гръбначния стълб, успокояват и тонизират корема.

3. Джинджифил

Джинджифилът има невероятно влияние върху стомашното здраве. Той намалява възпалението, подобно на аспирин, ибупрофен и други нестероидни противовъзпалителни средства. Освен това насърчава кръвообращението и подобрява храносмилането. Консумацията на този полезен корен улеснява преминаването на храната през стомашно-чревния тракт и позволява абсорбцията на повече хранителни вещества. Той предотвратява газообразуването и отпуска мускулите, като заедно с това облекчава болката.

4. Горчица

Въпреки че звучи малко невероятно, добавянето на 1 супена лъжица към ястието всеки ден може да послужи като чудесно допълнение към вашата диета. Този натурален продукт притежава силни противовъзпалителни и антиацидни свойства, които намаляват стомашната болка.

5. Мента

Ментата е една от най-добрите билки в подкрепа на борбата срещу разстроения стомах. Тя съдържа ментанол - вещество, което помага за успокояване на корема. Ментата може да намали оплакванията, свързани с храносмилателната система, като киселини, нарушено храносмилане, спазми, гадене, газове и дори синдром на раздразненото черво.

6. Ориз

Оризът, също както картофите, овесените ядки и други храни, богати на скорбяла, помага за подобряване на храносмилането и намаляване на болката. Той не остава дълго в стомаха и не стимулира киселинния рефлукс.

7. Топлина

Топлите компреси помагат за отпускане на мускулите и намаляване на болката, напрежението и спазмите. Може да използвате бутилка с топла вода, чорап с ориз (предварително затоплен в микровълнова печка) или електрическо одеяло. Поставете върху засегнатата област и оставете да действа няколко минути, докато почувствате облекчение.

8. Газирана вода

Газираната вода помага за подобряване на храносмилането по два начина. Тя съдържа натриев бикарбонат и въглероден диоксид. Първият неутрализира стомашните киселини, а вторият насърчава оригването, което способства за намаляване на натиска и болката в стомаха.

9. Етерични масла

Това лечебно средство помага за елиминиране на много от причините, които водят до стомашни болки като подуване, газове, диария, запек, синдром на раздразненото черво и дори менструални спазми. Етеричните масла от мента, джинджифил, босилек, риган, копър и други служат за облекчаване на стомашната болка и насърчаване на храносмилането. Просто изсипете няколко капки върху корема и масажирайте внимателно. В допълнение, тези натурални подобрват настроението.

10. Препечени филийки

Консумацията на препечени филийки помага за контролиране на гаденето и облекчаване на стомашните болки. Въглеродът, съдържат се в тяхната структура, абсорбира токсините и действа като филтър, който предотвратява преминаването на някои микроорганизми през червата.

По статията работи: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: leaf.tv

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноХранене при...ЛайфстайлСпортДиетиСнимкиФизиологияЛеченияМедицински изследванияНовиниКлинични пътекиАлтернативна медицинаБотаникаСпециалисти