Начало Съвети Околна среда и бит Спорт и свободно време Подобрете кръвната захар с разходка след хранене

Подобрете кръвната захар с разходка след хранене

Подобрете кръвната захар с разходка след хранене - изображение

След като се нахраним, обикновено предпочитаме да се настаним удобно пред компютъра или телефона и да си вземем малка почивка. Но изследванията показват, че кратката разходка след хранене и особено след вечеря, може значително да подобри кръвната захар и храносмилането.

Всъщност когато все още не е имало дигитални екрани, хората често са излизали на следвечерни разходки. Тестовете показват, че при риск от диабет тип 2 се получава сравнително по-малко покачване на инсулина след хранене, ако то е последвано от 15 минути вървене на пътека. Тези кратки разходки имали по-положителен ефект върху инсулина от 45-минутно ходене по средата на деня.

Вечеря
При проблеми с кръвната захар след прием на храна кръвната глюкоза се покачва и е възможно да остане завишена. Това не е полезно за тялото и може да доведе до още здравословни проблеми. Много хора хапват обилна вечеря, а след това прекарват вечерта стоейки. Кръвната захар се увеличава и остава така дълго време. Положителният ефект на ходенето идва от това, че мускулите се нуждаят от глюкоза за енергия. По този начин те извличат и намаляват от нивото на кръвната глюкоза, циркулираща в организма.

Изследване при хора с диабет от тип 2 показва, че дори 10-минутна разходка след хранене помага за подобряване на показателите им. Краткото раздвижване след вечеря може да е особено полезно, защото вечер тялото се справя най-трудно с регулацията на кръвната захар. Друг плюс на тази практика е, че подпомага храносмилането. Леката разходка стимулира перисталтиката и преминаването на храната през чревния тракт, което е полезно при киселини и проблемно храносмилане.

Разходка

Препоръчително е леко движене в интервала на 1 час след хранене, защото обикновено кръвната захар достига своя пик около 72 минути след приема на хранителни вещества. Добре е разходката да бъде преди този период, като не е необходимо да е дълга или натоварваща. Допълнителният плюс е, че движението е свързано с подобряване на настроението и кръвното налягане.

 

Редактор: Гергана Стоева
Източници: health.com
Снимки: freepik.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЗдравни съветиНовиниДиетиБотаникаЛеченияХранене при...Алт. медицинаСпортИзследванияИнтервютаКлинични пътекиИсторияСнимкиЛайфстайлПатологияВидеоТестовеХрани и ястияАнкетиОрганизацииЗаведенияЗдравни проблемиПсихологияСпециалистиПроизводители