Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести 10 ползи от ходенето пеша всеки ден

10 ползи от ходенето пеша всеки ден

10 ползи от ходенето пеша всеки ден - изображение

Чували ли сте някога думите на Хипократ: "Ходенето пеша е най-доброто лекарство за човека."? Тази дейност, в комбинация с добрия сън и здравословното хранене, може да помогне да избегнете посещението при лекаря. Разходката в продължение на 15-30 минути дневно подобрява не само външния вид, но и здравето. Тя може да бъде от полза за ума и тялото. Поради тази причина ви представяме кратък списък с ползите от ходенето пеша.

1. Позитивни мозъчни промени

Проучванията показват, че аеробните упражнения с ниска степен на интензивност, като ходенето, предотвратяват ранна деменция, намаляват риска от болест на Алцхаймер и подобряват цялостното психично здраве. Освен това способстват за поддържане на високи нива ендорфин и редуциране на стреса.

2. Подобряване на зрението

Макар очите да изглеждат като последното нещо, с което трябва да свързваме краката, ходенето в действителност подобрява тяхното здраве. То дори помага в борбата срещу глаукомата чрез облекчаване на очното налягане.

3. Превенция на сърдечно-съдови заболявания

Според Американската сърдечна организация, ходенето пеша е не по-малко ефективно от бягането, когато става въпрос за превенция на сърдечно-съдови заболявания. Тази дейност подобрява кръвообращението и помага за намаляване на холестерола и кръвното налягане.

4. Повишен обем на белите дробове

Ходенето е аеробно упражнение, което увеличава притока на кислород в кръвта и способства за трениране на белите дробове. Освен това пречиства дихателните органи. Правилното дишане помага за облекчаване на някои симптоми, свързани с белодробни заболявания.

5. Благоприятен ефект върху панкреаса

Може да изглежда трудно за вярване, но ходенето пеша се оказва много по-ефективно средство за превенция на диабет от бягането. Изследване показва, че група "пешеходци" демонстрира подобрение на глюкозния толеранс, който е близо 6 пъти по-голям от този на група "бегачи" за пробен период от 6 месеца.

6. Подобрено храносмилане

Ежедневните разходки в продължение на 30 минути намаляват риска от рак на дебелото черво. В допълнение, те подобряват храносмилането и предпазват от запек посредством регулиране движението на червата.

7. Тонизирани мускули

Ходенето пеша помага за подобряване на мускулния тонус и загубата на тегло (в случаи на наднормено тегло). Изминаването на близо 10000 стъпки дневно може да се смята за реална тренировка в условия на фитнес зала, особено ако правите почивки на известен интервал от време или се движите по нагорнище.

8. Здрави кости и стави

Ходенето пеша осигурява по-голяма мобилност на ставите. То предотвратява загубата на костна маса и дори намалява риска от фрактури. Американската фондация на хора с ревматоидни заболявания препоръчва редовно практикуване на тази дейност (поне 30 минути дневно), с цел намаляване на болката, сковаността и възпалението в ставите.

9. Облекчаване на болките в кръста

Ходенето може да се превърне в истински спасител на животи за тези, които изпитват болки в кръста по време на тренировки с високо натоварване. Тъй като това е дейност с ниска степен на интензивност, тя няма да причини по-голяма болка и дискомфорт от бягането или високо интензивните упражнения. Ходенето пеша допринася за по-добро кръвообращение в рамките на гръбначната структура и подобрява позата и гъвкавостта, което е от жизненоважно значение на поддържане на здрав гръбначен стълб.

10. По-спокоен ум

Ако ходенето помага за облекчаване на депресията при пациенти с тежки депресивни разтройства, представете си какво може да направи с чувството на умора и изтощение. Една приятна разходка с приятели или любим човек намалява негативните емоции и подобрява настроението.

По статията работи: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: telemundo.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиСпортЛюбопитноЛайфстайлСнимкиНовини