Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Подобрете метаболизма и кръвната захар с таурин

Подобрете метаболизма и кръвната захар с таурин

Подобрете метаболизма и кръвната захар с таурин - изображение

Тауринът е важна аминокиселина, която е необходима за доброто функциониране на метаболизма, мускулите и нервната система. Изследванията показват, че тя помага за регулацията на кръвната захар, холестерола и кръвното налягане. Също така често се използва като добавка за спортисти, понеже подобрява издръжливостта и възстановяването.

Тауринът е условно-есенциална аминокиселина, понеже се произвежда от организма и се съдържа в храни като месо, риба и млечни продукти. Може да се приема като хранителна добавка и е подходящ за хора, които имат проблеми със сърцето или бъбреците, като и при метаболитен синдром, диабет или интензивно физическо натоварване.

Молекула таурин

Аминокиселината има антиоксидантни свойства и помага за предпазване на клетките от оксидативен стрес и стареене. В тялото тя е концентрирана в тъканите на мозъка, очите, сърцето и мускулите. Ето как тауринът подпомага метаболизма и сърдечното здраве.

1. Контрол на кръвната захар

Аминокиселината има благоприятно влияние върху инсулиновата чувствителност, нивата на глюкозата на гладно и метаболизма на мазнините. Това означава, че може да има положително въздействие при диабет, инсулинова резистентност и наднормено тегло. Диабетът често е придружен от дефицит на таурин в организма, а изследвания при животни показват, че добавката помага за понижаване на кръвната захар.

Здраво сърце

2. Ползи за сърцето

Тауринът е свързан с подобряване на нивата на холестерола и кръвното налягане. Аминокиселината помага за по-добра проходимост на кръвоносните съдове, като предотвратява удебеляване на артериалните стени. Също така има противовъзпалителни свойства и е необходима за производството на вещества, водещи до изхвърлянето на повече холестерол.

3. Подобрени спортни резултати

Добавката има положително влияние върху мускулите, като увеличава издръжливостта и ефективността при физическо натоварване. Освен това помага за по-бързото възстановяване на мускула и намалява загубите при тежки тренировки.

Спорт

Редактор: Гергана Стоева
Източници: stylecraze.com / healthline.com / draxe.com
Снимки: wikipedia.com / freepik.com / behealthy.today

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноСпортНовиниЗдравни съветиДиетиЛайфстайлИзследванияАлт. медицинаБотаникаЛеченияХранене при...ИнтервютаСъставкиКлинични пътекиИстория