Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Подобрете храносмилането и кръвната захар с тиква

Подобрете храносмилането и кръвната захар с тиква

Подобрете храносмилането и кръвната захар с тиква - изображение

Печената тиква ни дава още една причина да обичаме есента! Тя може да бъде приготвена по много различни начини и с лекота покрива цялата ви дневна нужда от витамин А. Тиквата съдържа съвсем малко калории, а за сметка на това е заредена с ценни хранителни вещества.

Тя е изключително подходяща храна за студения сезон, защото подобрява имунитета и помага да се снабдим с антиоксиданти. Ето кои са някои от полезните й свойства, които могат да ви вдъхновят да добавите повече тиква към есенното си меню:

1. Подобрява храносмилането и нивата на кръвната захар
Тиквата е добър източник на фибри, които помагат да се чувствате сити по-дълго време и да имате редовен стомах. Те забавят усвояването на въглехидратите и помагат да избегнете рязкото вариране на кръвната глюкоза, което се получава при консумацията на прости захари.

Печена тиква

Тиквата е подходяща храна за хора, следващи нисковъглехидратни режими, както и при състояния като инсулинова резистентност или диабет. Фибрите помагат за регулиране на апетита и теглото, а високото съдържание на вода (около 90%) съдейства за по-лесното преминаване на храната през стомашно-чревния тракт.

2. Подобрява имунитета и сърдечното здраве
Освен че има благоприятно въздействие върху стомаха, тиквата е богата на антиоксиданти, витамини и каротеноиди. Тя помага на организма да неутрализира вредното влияние на свободните радикали, които предизвикват хронични заболявания и туморни изменения. Витамин А засилва имунната система, а витамин С подпомага производството на бели кръвни телца.

Оранжева тиква

Освен това тиквата съдържа калий, чието действие се свързва с понижаване на кръвното налягане и намаляване на риска от сърдечен удар. Антоксидантите в състава й имат благоприятно въздействие върху холестерола. Те работят за предотвратяване на оксидизацията на лошия холестерол и натрупването му по стените на кръвоносните съдове.

  • Благодарение на антиоксидантните си свойства, тиквата се използва дори като козметичен продукт и добавка към различни домашни маски за лице.

Есен и тиква
Редактор: Гергана Стоева
Източници: shape.com / healthline.com
Снимки: freepik.com / gloriosa.com.br / dolcevitawellnessspa.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛюбопитноБотаникаРецептиХрани и ястияДиетиАнкетиСнимкиЛайфстайлНовиниСпортХранене при...ИнтервютаЛеченияАлт. медицинаИзследванияКлинични пътекиИсторияЗаболявания (МКБ)СимптомиФизиология