Начало Съвети Здрав дух Емоции Преодолейте сезонната депресия в 5 стъпки

Преодолейте сезонната депресия в 5 стъпки

Преодолейте сезонната депресия в 5 стъпки - изображение

Знаете ли, че със смяната на времето много хора усещат спад в енергията, мотивацията и настроението си. Това е познато още като „сезонно афективно разстройство” и често се проявява през зимните месеци, когато навън става мрачно и студено.

Изследванията показват, че липсата на достатъчно светлина и по-дългите периоди на закрито водят до симптоми като потиснатост, нездравословно хранене, липса на ентусиазъм и желание за движение. Според психолозите обаче именно тогава има нужда да бъдем по-активни.

Ето 5 стъпки, които могат да ви помогнат да се справите със зимната депресия и да повдигнете тонуса си.

1. Пуснете светлината да влезе
Един от съществените фактори, допринасящи за променливо настроение, е по-малкото количество светлина. Специалистите препоръчват да излизате навън през слънчевите периоди на деня, да държите щорите вдигнати и да си осигурите достатъчно силна лампа. Не стойте в сумрачни стаи и търсете начина да сте изложени на повече светлина.

Разходка на слънце

2. Раздвижете се
Физическата активност води до отделяне на хормона на щастието, а освен това ви помага да поддържате добра форма. Ако се чувствате депресирани, имате нужда да излезете от къщи и да направите нещо полезно за себе си. Дори 20-30 минутна тренировка или разходка може да имат положителен ефект върху настроението ви.

3. Излизайте и общувайте
Въпреки че може изобщо да не ви се събира с хора, изолацията само влошава чувството на потиснатост и летаргичност. Не е нужно да бъдете в голяма компания, но задължително излизайте често. Когато сте заети, имате по-малко време да стоите сами и да оставате с негативните си мисли. Разнообразните преживявания подобряват ежедневието ни.

Социален живот

4. Опитайте ароматерапия
Някои етеричните масла и аромати имат чудесно въздействие върху нервната система. Те помагат да се отпуснем и да се почувстваме по-уютно у дома. Потърсете етерични масла, подходящи за справяне с тревожност и енергизиране или вземете свещи с любимите си аромати.

5. Хранителни добавки
Дефицитът на витамини и други есенциални елементи може да доведе до понижена енергия и настроение. Ето кои са едни от натуралните добавки, които могат да повлияят положително тонуса на организма и начина, по който се чувствате:

  • Витамин D
  • Витамин В12
  • Омега-3

Полезни витамини

Редактор: Гергана Стоева
Източници: everydayhealth.com / health.com
Снимки: freepik.com / everythingzoomer.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЛеченияПсихологияЗдравни проблемиТестовеСпортЛайфстайлНовиниЗдравни съветиХранене при...СнимкиАлт. медицинаБотаникаСоциални грижиВидеоАнкетиИзследвания