Начало Съвети Околна среда и бит Спорт и свободно време Придържайте се към нов тренировъчен план чрез 10 ефективни начина

Придържайте се към нов тренировъчен план чрез 10 ефективни начина

Придържайте се към нов тренировъчен план чрез 10 ефективни начина - изображение

Да допуснем, че всички ние в даден момент от живота започваме нова тренировка, нова диета или даваме обещание, че "ще бягаме всяка сутрин, ще вдигаме тежести всяка вечер, ще ходим пеша до работа или ще караме колело през целия град".

Според проучване, проведено от университета в Скрантън, 92% от хората, които решават да направят промяна, не могат да постигнат своите цели. Така мнозинството се отказва от тренировките и физическата активност само в рамките на месец-два. Вие от тези хора ли сте?

Вярваме, че когато става въпрос за решения, свързани със здравето, никога не трябва да се отказвате. За да ви помогнем да създадете нов тренировъчен план и да се придържате към него, ви представяме няколко полезни съвета, които да опитате.

1. Поставете реалистични цели

Преди да пристъпите към ефективна рутинна тренировка, помислете за вашите цели. Това е много важно, защото помага да разберете какво точно се опитвате да постигнете. Поставете цели, които може да постигнете и забравете за мисленето тип "всичко или нищо". Тяхното определяне играе ключова роля за придържането към здравословен начин на живот.

2. Започнете с нещо малко

Колкото по-амбициозна е дадена цел, толкова по-голяма е вероятността да се откажете от нея. Преминаването към 2-часова тренировка 5 пъти седмично звучи невероятно, но е по-добре да започнете с нещо малко, за да не се чувстване неприятно след неизбежен провал. Това важи както за видовете упражнения, така и за оборудването. Ако сте начинаещ, започнете с тежести от 1,5 килограма, а не от 5 килограма.

3. Намерете упражнения, които ви харесват

Тялото освобождава ендорфини след тренировка. Тези невротрансмитери са отговорни за доброто настроение. Ако се чувствате така, сякаш ще умрете след всяко упражнение, тогава цената на това блаженството е твърде висока. Намерете физическа активност, която ви доставя удоволствие - джогинг, пилатес или танци. По този начин няма да се налага да подлагате тялото на тежки упражнение и да не забелязвате напредък.

4. Водете си дневник

Изследванията показват, че хората, които следят своите физическа активност и загуба на тегло, забелязват по-добри резултати. Ако искате да се придържате към нова рутинна тренировка, помислете за стартирането на дневник. В крайна сметка, постигането на целите не се прави за числа, а за прогрес.

5. "Преживейте" третата седмица

Близо 58,4% от всички новогодишни обещания траят 4 седмици и хората са склонни да се откажат от тях в периода между втората и третата седемдневка. Запомнете това следващият път, когато искате да пропуснете фитнеса. И се придържайте към обещанието, което сте дали на себе си. Продължете да тренирате през третата седмица, за да ви бъде много по-лесно с всяка следваща.

6. Не пропускайте загрявката и охлаждането

Чудили ли сте се някога защо бегачите се разхождат преди бягане и фитнес инструкторите винаги използват набор от стречинг упражнения в края на своите тренировъчни програми? Защото знаят, че пропускането на загрявката и охлаждането е лоша идея. За да се чувствате добре и пълни с енергия, не забравяйте да направите разтягане преди и след тренировка. По този начин може да избегнете навяхвания на глезена и да намалите мускулната болка.

7. Правете си малки награди

Последните проучвания показват, че хората постигат своите цели за физическа активност, ако имат стимул. Обикновено, той е финансов. В действителност, наградата, която ви очаква след тренировка, е добра мотивация за посещение на фитнес залата след дълъг работен ден. Но тя не трябва да бъде свързана непременно с финансови средства, като например пазаруване. Опитайте да се поглезите с любим здравословен десерт. И не забравяйте да стоите далеч от онова парче торта.

8. Намерете партньор за тренировките

Изследователите предполагат, че хората се справят по-добре, когато превръщат физическите упражнения в социално взаимодействие. Вашата тренировка може да стане изключително забавна, ако включите приятелите или семейството. Разходете се, запишете се на курс по танци или карайте колело с децата. По този начин времето, прекарано с близките хора, не само поднася приятни емоции, но и допринася за подобряване на здравето.

9. Не прекалявайте

Ако мислите, че няма такова нещо като прекомерни упражнения, тогава грешите. Физическата активност е задължителна за тези, които искат да бъдат здрави и тонизирани, но тя може да бъде опасна, ако стигне до определени крайности. Дори да сте поставили амбициозна цел за постигане на мечтано тяло, определено трябва да включите дни за почивка. Не тренирайте едни и същи мускули всеки ден и не подлагайте мускулите на остра и пронизваща болка.

10. Създайте навик

 

Ако намерите начин да превърнете бягането в част от вашата сутрешна програма, може да поставите положително начало на деня и да повишите производителността. Ако вашата тренировка се превърне в здравословен навик, никога няма да се налага да ходите на фитнес отново. С други думи, най-добрият начин за придържане към тренировъчен план е чрез хоби и страст. Не след дълго време може да бъдете възнаградени за труда и да постигнете мечтаното тяло.

По статията работи: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: adwonline.ae

Още по темата:

0.0, 0 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЗдравни съветиСнимкиХранене при...ЛюбопитноЛайфстайлНовини