Начало Съвети Здраво тяло За жената Приемайте 5 вида добавки по време на бременност

Приемайте 5 вида добавки по време на бременност

Приемайте 5 вида добавки по време на бременност - изображение

Адекватният прием на хранителни вещества и микроелементи е изключително важен по време на бременност. Тогава майката поддържа както своя организъм, така и този на растящото бебе. Дефицитът на важни витамини и минерали е често срещан проблем, който трудно може да бъде забелязан, ако не се направят необходимите изследвания.

Това може да има негативни последици върху здравето на родилката и детето, поради което приемът на добавки е препоръчителен по време на бременност. Често майките не успяват да си набавят всички необходими елементи единствено чрез диетата, а това може да доведе до физически симптоми, липса на настроение и енергия, както и проблеми с развитието на плода.

Представяме ви няколко от елементите, които е важно да останат в норма по време на бременност. Посъветвайте се с вашия лекар за подходящите количества на прием и при нужда направете кръвни изследвания за установяване на дефицити.

1. Витамин B9 (Фолиева киселина)
Витаминът играе важна роля в синтеза на ДНК, производството на червени кръвни клетки и развитието на плода. Много жени не се хранят с достатъчно храни, богати на фолиева киселина, а тя спомага за предотвратяването на риска от дефекти на нервната тръба, сърдечни проблеми и вродени аномалии.

2. Желязо
Нуждата от желязо значително нараства по време на бременност, а дефицитът на минерала е широко разпространен проблем. Елементът е необходим за транспортирането на кислорода в кръвта и за пълноценното развитие на бебето. Анемията по време на бременност води до липса на енергия, депресия и риск от детска анемия.
Майка и дете3. Витамин D
Витаминът е важен за функционирането на имунната система, развитието на костите, баланса на хормоните и здравето на мозъка. Той е добър не само за развитието на плода, но и за предотвратяването на усложнения при раждането. Въпреки че това е „витаминът на слънцето”, много жени не успяват да си го набавят единствено с излизане навън.

4.Калций
Калцият е необходим за развитието на костите и зъбите на бебето. Адекватният прием на калций допринася и за здравето на костите на майката. Той е особено подходяща добавка за жени, избягващи млечните продукти.

5. Рибено масло или Омега-3 мастни киселини
Есенциалните мастни киселини спомагат за развитието на мозъка и нервната система на плода. Те не се произвеждат естествено в тялото и се набавят чрез храненето или добавки. Обикновено жените не приемат достатъчно риба и храни, богати на Омега-3 по време на бременност, а те имат изключително благоприятно въздействие върху организма.
Омега-3
Редактор: Гергана Стоева
Източници: healthline.com / mindbodygreen.com
Снимки: freepik.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиНормативни актовеЛюбопитноБотаникаЕ-тата в хранитеНовиниЛайфстайлПсихологияЛеченияСнимкиТестовеФизиологияСпортСоциални грижиХранене при...Храни и ястияПроизводителиИсторияАнкетиСъставкиРецептиАлт. медицинаНаучни публикацииВидеоПатологияКлинични пътекиЗдравни проблемиИзследванияСпециалистиИнтервютаОрганизации