Начало Съвети Здраво тяло Златната възраст Следвайте 5 основни правила, за да сте в добра физическа форма след 40 годишна възраст

Следвайте 5 основни правила, за да сте в добра физическа форма след 40 годишна възраст

Следвайте 5 основни правила, за да сте в добра физическа форма след 40 годишна възраст - изображение

Отслабването и поддържането на добра физическа форма са съкровени желания на много жени, а също и на мъже. Доказано е, че с напредване на възрастта, метаболизмът се забавя и по този начин предразположеността към натрупване на излишни килограми се повишава. Въпреки това, мечтаната фигура е постижима. Необходимо е да следвате няколко основни правила. Вижте кои са те.

1. Обичайте тялото си

тяло

Трябва да помните, че на първо място е нужно да се приемете такива каквито сте. Да не бъдете болезнено самокритични, а напротив, да се чувствате добре в собствената си кожа. Старайте се да се наслаждавате на процеса на отслабване и го започнете с уверена и позитивна нагласа.

2. Поставете си реалистични цели

реални цели

Не си мислете, че можете да отслабнете с 15 килограма само за 1 месец. Това е твърде драстична и непосилна цел. Освен това подобна рязка промяна в теглото не е здравословна, а по-скоро вредна за вашия организъм. Ако ви е трудно сами да определите точните килограми, които можете и е добре да очаквате да свалите, се консултирайте със специалист в областта, който ще ви помогне с обективни и полезни насоки.

3. Определете оптималното за вас тегло

оптимално тегло

Всеки човек е индивидуален както вътрешно, така и външно. Точно затова не трябва да се сравнявате с някой друг, а съвсем реално да установите и приемете характеристиките на тялото си – височина, костна структура, наследственост и т.н.

4. Придържайте се към подходящ хранителен режим

подходящ хранителен режим

Не е необходимо да се подлагате на тежки диети, лишаващи организма ви от полезни за него вещества. Просто следвайте няколко важни стъпки, за да постигнете и запазите желаното си тегло.

  • Редуцирайте или изцяло изключете храни, съдържащи въглехидрати и мазнини.
  • Консумирайте пресни продукти и в никакъв случай не ги пържете.
  • Пийте достатъчно количество вода всеки ден – изчислете оптималната за вас доза, спрямо килограмите си, като имате предвид, че 0,033 милилитра вода съответстват на 1 килограм телесна маса.
  • Увеличете приема на колкото е възможно повече видове зеленчуци, плодове, както и на ферментирали млечни продукти с ниско съдържание на мазнини.
  • Хранете се с малки порции на всеки 3-4 часа.
  • Дъвчете бавно и внимателно, не бързайте.
  • Последното ви хранене за деня трябва да бъде около 3-4 часа преди лягане.
  • Забравете за газираните напитки и нездравословните продукти тип „бързо хранене“.

5. Бъдете физически активни

физически активни

Не забравяйте, че движението, упражненията и физическата активност са изключително необходими компоненти, за да постигнете възможно най-добрите резултати. Не ги пренебрегвайте, бъдете постоянни и изпълнителни. Не е нужно тренировките да са много интензивни. Преценявайте добре възможностите си и не се претоварвайте.

 

По статията работи: Даниела Дамянова
Източник: vaneevasdorove1.ru
Снимки: spletnik.ru, balkans.kp.ru, about-hypothyroid.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛайфстайлЛюбопитноСпортДиетиСнимкиАлтернативна медицинаИсторияХранене при...ПсихологияРецептиТестовеНовиниБотаникаЛеченияКалкулаториПроизводители