Начало Съвети Околна среда и бит Здрави по време на пътуване Създайте комфорт по време на полет с 10 прости стъпки

Създайте комфорт по време на полет с 10 прости стъпки

Създайте комфорт по време на полет с 10 прости стъпки - изображение

Дългите полети в икономична класа понякога са доста тежки - трябва да останете седнали в продължение на дълго време, да развалите своя график за сън и стюардите да преценят кога и какво да ядете. Въпреки това, ако сте напълно подготвени, всички тези малки неудобства няма да ви накарат да се почувствате изтощени дори след дълъг полет от единия до другия край на света.

Представяме ви списък с 10 трика, които могат да ви помогнат да оцелеете по време на дълъг полет, без да окажат негативно влияние върху вашите нерви и тяло.

1. Носете топка за тенис

Топка за тенис за болки в гърба

Когато седнете, поставете топка за тенис (или масажна топка) в долната част на гърба. По този начин може да отпуснете мускулите и да предотвратите появата на болка в съответната зона. В допълнение, може да се сдобиете с хубав масаж на гърба.

2. Планирайте използването на тоалетната

Планирано използване на тоалетната

Идеалното време за използване на тоалетната в самолета е само след като стюардите сервират храната и напуснат пътеката.

Хората обикновено чакат, докато вземат техните подноси, преди да станат и да се запътят към съответното място. Така че, докато другите пътници са заети със своята храна, може да се насладите на времето в относително чиста и спокойна тоалетна.

3. Направете място за вашите крака

Може да мислите, че е по-удобно да държите личните вещи близо до вас по време на полет. Но, ако пъхнете чантата за багаж под предната седалка, няма да имате достатъчно място за краката.

За да предотвратите дълбока венозна тромбоза, е необходимо да осигурите свободно пространство за тях. Така че, следващият път се опитайте да сведете до минимум броя на личните вещи и да ги съхранявате в горната част на багажното отделение.

4. Пакетирайте допълнително количество храна

Самолетната храна обикновено е бедна на протеини и богата на въглехидрати. Така че, ако се грижите за вашето здраве или просто искате да се придържате към определен график на хранене, не забравяйте да вземете малко пакетирани закуски на борда. Това могат да бъдат бадеми или сушени кайсии, пръчици от моркови или краставици, ябълки, банани или протеинови блокчета - изберете каквото искате и похапвайте, докато времето минава.

5. Облечете няколко слоя дрехи и пазете краката топли

Обличане на няколко слоя дрехи и поддържане на топло крака

Никога не знаете каква температура може да очаквате на борда. Някои самолети са прекалено топли, докато други точно обратното - твърде студени. За да се адаптирате по-лесно към подобни температурни промени, е хубаво да носите няколко слоя дрехи. В този случай може да сложите още една жилетка, за да върнете топлината и комфорта.

След като се качите на борда, свалете обувките и поставете чифт дебели чорапи. Те могат да поддържат вашите крака топли и да ги предпазят от подуване, оставяйки им място за дишане.

6. Защитете вашия сън

Защита на съня

Ако планирате да спите по време на полет, не забравяйте маската за очи - тя помага за блокиране на всички източници на светлина, която понякога може да бъде доста досадна. Слушалките и тапите за уши също са полезни, особено ако близо до вас има ревящо бебе или хората говорят прекалено силно.

Докато спите, се уверете, че носите предпазен колан над одеялото или външния слой дрехи, така че, когато светлинния индикатор се включи, стюардите да видят, че вече сте закопчани и няма да се налага да ви безпокоят.

7. Носете празна бутилка за вода

Носене на празна бутилка вода

За да предотвратите умора и главоболие, причинени от дехидратация, трябва да пиете по 250 милилитра вода на всеки час по време на полет. И въпреки че може да помолите стюардите да ви донесат чаша с питейна течност по всяко време, по-добре да се снабдите с празна бутилка, преди да се качите на борда. Може да я напълните на летището или в самолета. И не забравяйте да я изпразните до края на полета.

8. Поддържайте добра хигиена

Дори по време на дълъг полет, опитайте да се придържате към вашата дневна рутина колкото се може повече: четкайте зъбите, мийте лицето и не забравяйте да хидратирате кожата. По този начин може да се чувствате по-комфортно, преди да заспите и да се освежите, след като се събудите.

Вашият комплект за лична хигиена трябва да включва следните неща:

  • дезодорант;
  • четка за зъби;
  • паста за зъби;
  • мокри кърпички;
  • овлажняващ крем;
  • балсам за устни;
  • дезинфектант за ръце;

Може да добавите някои от любимите тоалетни принадлежности, които често ползвате, към този списък, за да се грижите за себе си, но не носете грим, ако не искате да сдобиете с пъпки или запушени пори.

9. Използвайте подложка за седалка

Използване на подложка за седалка

Ако сте опитен пътешественик, вероятно знаете колко е важно да имате своя собствена възглавница за пътуване, която да поддържа врата и да предпазва от наранявания по време на излитане или турбуленция. Въпреки това, ако искате да се чувствате по-комфортно, докато пътувате в икономична класа, е хубаво да вземете подложка за седалка с вас. Може да я поставите върху седалката или да я навиете, за да направите допълнителна възглавница за гърба и ръцете.

10. Практикувайте йога

За да предпазите краката от подуване и да предотвратите появата на болки в гърба, правете следните упражнения на всеки два часа по време на дълъг полет.

  1. Вплетете пръсти и обърнете длани нагоре. Вдигнете ръце към тавана и разтегнете гръбнака за няколко секунди.
  2. Дръжте пръстите вплетени и дланите обърнати. Бавно се наклонете надясно. След това се върнете в центъра и се наклонете наляво. Повторете 3-4 пъти. 
  3. Поставете лакти върху седалката пред вас. Отпуснете главата и я оставете да преминете под порната част на ръцете, докато усетите разтягане на гърба и врата. 
  4. Дръжте гърба изправен. Наклонете глава надясно. Поставете дясна ръка върху нея и леко натиснете, за да разтегнете по-силно. Задръжте няколко секунди, след което повторете с лявата страна. 
  5. Изправете десния крак. Разтегнете го колкото може повече. Повторете с левия крак.

Имате ли свои трикове, които ви помагат да оцелеете по време на дълъг полет? Споделете с нас в коментарите.

Редактор: Маргарита Добрева
Източник: brightside.me
Снимка: forbes.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиЛайфстайлЛюбопитноСнимкиРецептиИсторияХранене при...ОрганизацииПсихологияСпортАлт. медицина