Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно Ускорете метаболизма с 10 вида храни

Ускорете метаболизма с 10 вида храни

Ускорете метаболизма с 10 вида храни - изображение

Важно е да знаете, че всеки има различен метаболизъм. Практикуването на редовни физически упражнения, достатъчното количество сън и консумацията на вода са три от най-добрите неща, които може да направите, за да ускорите метаболизма си. Въпреки това вие може да го накарате да работи перфектно посредством правилно хранене. Представяме ви списък с храни, които да помогнат за насърчаване на метаболизма. Добавете ги към ежедневната си диета и наблюдавайте как килограмите се топят.

1. Люта чушка

Проучванията установяват, че консумацията на люти чушки може да помогне за ускоряване на метаболизма с близо 25%. Пикантните храни карат тялото да се поти повече от обичайното. Това се дължи на капсаицин, съединение, което стимулира рецепторите за болка в тялото. По този начин се подобрява кръвообращението и метаболизма, карайки тялото ви да изгаря мазнини по-бързо.

2. Пълнозърнести храни: овесена каша и кафяв ориз

Приемът на зърнени култури винаги е препоръчителен за водене на здравословна диета. Тайната се крие в избора на пълнозърнести храни, като например пшеница, овесени ядки, ориз и царевица. Пълнозърнестите храни съдържат хранителни вещества и сложни въглехидрати, които ускоряват метаболизма чрез стабилизиране нивата на инсулин. Помнете - липсата на инсулин в организма води до съхраняване на допълнително количество мазнини от тялото. Затова бъдете внимателни с консумацията на тези храни.

3. Броколи

Броколите може да не са любимите ви зеленчуци, но те са важен източник на калций, минерал, който помага за ускоряване на метаболизма. Освен това са богати на витамин C, K и A. Една порция броколи може да предостави важно количество фолиева киселина, диетични фибри и разнообразие от антиоксиданти. Те са едни от най-добрите детоксикиращи храни, които може да добавите към вашата диета.

4. Супа

Многобройни проучвания потвърждават, че консумацията на супа е пряко свързана с понижения риск от затлъстяване. В повечето диети, тази храна бива приета преди основното хранене. Защо? Изследователите заключават, че хората, които консумират супа, приемат по-малко количество суха храна след нея. Всъщност, едно проучване от Пен Стейт Юнивърсити, САЩ, установява, че комбинацията от течни и твърди вещества в супата, намалява чувството на апетит, като заедно с това редуцира прекомерния прием на храна и помага за по-бързото изгаряне на мазнини.

5. Кафе и зелен чай

Много изследвания са показали, че кафето и зеленият чай способстват за ускоряване на метаболизма и предоставяне на други ползи за здравето: те съдържат голямо количество антиоксиданти, които помагат за понижаване на кръвната захар, изгаряне на мазнините и заличаване на целулита.

6. Ябълки и круши

Ябълките и крушите могат да бъдат отлични съюзници в борбата срещу излишните килограми, не само заради ниското съдържание на калории, но и заради способността им да ускоряват метаболизма. Това се потвърждава от проучване, проведено в университета на щата Рио де Жанейро, което гласи, че жените, които приемат 3 круши или ябълки дневно, губят много повече тегло, отколкото тези, които не го правят.

7. Подправки

Подправки, като черен пипер, синапено семе, чесън на прах и джинджифил, могат да запазят бързия метаболизъм. Доказано е, че хората, които ги включват диетата си, могат да изгорят до 1000 калории дневно.

8. Цитрусови плодове

Цитрусовите плодове, като лимони, портокали и грейпфрути, също помагат за изгаряне на мазнините и забързване на метаболизма. Освен това, поради голямото наличие на витамин C, те регулират нивото на инсулин.

9. Храни, богати на калций

Много е важно да консумирате храни с високо съдържание на калций, ако искате да ускорите метаболизма си. Изследване от Университета на Тенеси потвърждава, че хората, които приемат между 1200 и 1300 милиграма калций на ден губят два пъти повече тегло, отколкото тези, които го консумират в по-малки количества.

10. Омега-3 мастни киселини

Омега-3 мастните киселини се съдържат предимно в рибата. Също така са налични в ядките, семената и маслото от конопено семе. Тези храни ускоряват метаболизма, защото намаляват производството на хормон, наречен лептин (естествен химикал, който забавя метаболизма). Едно проучване от клиниката Майо открива, че африканските племена, които включвали много риба в диетата си, имали 5 пъти по-ниски нива на лептин, отколкото тези, които не го правили.

Източник: www.brightside.me

Снимка: www.chatelaine.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиАлтернативна медицинаЛюбопитноХранене при...Клинични пътекиСпортНовиниМедицински изследванияСпециалистиЛайфстайлБотаникаДиетиЗаведенияЛечения