Начало Съвети Здраво тяло Нетрадиционно 10 фантастично прости навика, които могат да подобрят начина на живот

10 фантастично прости навика, които могат да подобрят начина на живот

10 фантастично прости навика, които могат да подобрят начина на живот - изображение

Понякога, за да постигнем глобални положителни промени, просто трябва да обърнем внимание на начина на живот. През деня правим много неща автоматично. Така че, защо не ги превърнем в полезни навици? Това не е нито трудно, нито скучно. Представяме ви 10 полезни навика, които могат да променят живота ви към по-добро.

1. Започнете деня си с чаша вода с лимон.

Създайте следното правило: консумирайте чаша хладка вода с прясно изцеден сок от лимон и щипка лют червен пипер всеки ден. По този начин може да стартирате вашия метаболизъм, докато се наслаждавате на закуската. Лимоновият сок съдържа витамин C, който повишава микробицидния имунитет, а лютият червен пипер ускорява метаболизма. Освен това, напитката значително подобрява състоянието на кожата след известен период от време.

2. Разтрийте лицето си с кубче лед, направено от чай от лайка.

Друг полезен сутрешен навик е да разтривате лицето си с кубче лед, направено от чай от лайка. По този начин може да забравите за мимическите бръчки. В допълнение, тази процедура стимулира обменните процеси на кожата. Веднага след нейното прилагане, може да се сдобиете с естествен руж и кадифена мекота.

3. Носете леки закуски с вас.

Вредните храни са врагове на здравословния начин на живот. Отказът от консумация на шоколадови блокчета и бисквити не изглежда толкова труден. Статистиката обаче показва друга картина. За да намалите желанието за консумация на нездравословна храна между основните ястия, създайте навик да си носите здравословни закуски. Те могат да бъдат плодове, зеленчуци или кисело мляко. Навикът да имате закуска под ръка, която не се състои от прости въглехидрати, може да ви предостави видими резултати в рамките на месец.

4. Използвайте конец за зъби.

Състоянието на вашите зъби зависи пряко от здравето на вашето тяло. Учените дори успяват да докажат връзката между зъбите и сърдечно-съдовите заболявания. Ето защо, когато се грижите за вашата устна хигиена, трябва да включите употребата на дентален конец. Той помага за почистване на пространството между зъбите от заседнала храна, като заедно с това отстранява плаката от труднодостъпните места.

5. Консумирайте по една ябълка след всяко хранене.

Препоръчително е да миете зъбите си след всяко хранене. Обаче, това невинаги е възможно. Има едно много просто и вкусно решение: след всяко хранене консумирайте по една ябълка. Тя помага за почистване на зъбите, подобрява кръвообращението на венците и нормализира киселинността в устата. Изберете пресни плодове и зеленчуци и никога няма да ви се налага да страдате от пародонтит.

6. Взимайте контрастни душове всеки ден.

Само няколко минути от тази полезна процедура могат да донесат огромни ползи за вашето здраве. Контрастните душове укрепват нервната система и кръвоносните съдове. Освен това, те са основно средство за предотвратяване и лечение на разширени вени.

7. Поставете бутилка с вода на бюрото си.

Повечето хора не забелязват, че страдат от дехидратация. Ако сте решили да водите здравословен начин на живот, първото нещо от вашия списък трябва да бъде консумацията на повече вода. Чаят, кафето и газираните напитки трябва да бъдат изключени. Винаги носете с вас бутилка прясна вода и не забравяйте да поставите друга върху бюрото на работа: по този начин може да консумирате по-голямо количество от нея без много усилия.

8. Консумирайте ядки.

Консумирайте не по-малко от 50 грама ядки дневно - всички, които ви харесват. Те съдържат мастни киселини и Омега-3, които подсилват сърдечно-съдовата система, ноктите и косата. В допълнение, ядките съдържат селен, антиоксиданти, витамин Е, растителни стероли (вещества, които понижават нивата на вреден холестерол), калий, калций, желязо, магнезий и цинк. Накратко, те са склад за витамини и хранителни вещества.

9. Носете чорапи по време на сън.

През лятото, чорапите могат да бъдат памучни. През зимата - вълнени. След като си вземете душ и преди да заспите, нанесете кокосово масло с няколко капки етерично масло от мента върху вашите крака. Масажирайте ги, за да помогнете на продуктите да се абсорбират от кожата и след това поставете чорапи. Може да забележите положителните резултати още на следващата сутрин. Освен това, месец по-късно ще забравите напълно за грубата кожа на петите.

10. Четете всеки ден.

Четенето трябва да се превърне в безусловен навик, защото подобрява паметта, логическото мислене и въображението. Доказано е, че редовното четене може да забави (или дори да спре) болестта на Алцхаймер и деменцията. За да свикнете да четете по-бързо, поставете по една книга във всеки ъгъл на вашия дом: в банята, кухнята, спалнята. Не забравяйте да поставите книга в чантата си, за да може да четете, докато сте в обществения транспорт или чакате приятел в кафене. Ако току-що сте започнали да развивате този навик, отделете му по 15-20 минути дневно и след това започнете да увеличавате продължителността.

Източник: www.brightside.me
Снимка: www.wikihow.com
По статията работи: Маргарита Добрева

Още по темата:

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиПсихологияЛайфстайлЛюбопитноСпортЛеченияНовини