Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести 13 лесни стъпки към пълноценна детоксикация на организма

13 лесни стъпки към пълноценна детоксикация на организма

13 лесни стъпки към пълноценна детоксикация на организма - изображение

За някои хора процеса на детоксикация на организма звучи като трудна задача. Но всъщност съществуват лесни начини за това, някои от които можете да използвате ежедневно, за да се чувствате в кондиция и да не позволявате в тялото ви да се натрупват големи количества токсини. Тези на пръв поглед незначителни стъпки, биха могли да бъдат достатъчно ефективни в борбата срещу замърсяването на органите ви, ако сте последователни в тяхното изпълнение.

Следвайте тези 13 метода, които ще допринесат за вашия тонус и със сигурност ще ви накарат да се чувствате по-енергични и здрави.

1. Пийте вода

вода

Знаем, че сте чували и чели за това един милион пъти, но не е безпричинно. Да бъдете хидратирани е едно от най-важните неща, които трябва да правите за тялото си. Освен че пиенето на достатъчно количество вода стимулира процеса на детоксикация, ви помага и да спите по-добре. Също така можете да забележите, че кожата ви е с повече блясък и еластичност, намаляват мускулните спазми и главоболието, както и се подобрява храносмилането.

2. Дишайте дълбоко

дълбоко дишане

Съзнателното дълбоко дишане може да ви помогне да възстановите нервната си система, да се чувствате по-спокойни и нетревожни. Вдишвайте бавно през носа и задържайте дъха си за около 7 секунди (или за по-дълго, ако желаете), като след това, също бавно, издишвайте през устата. Правете по 5 последователни повторения. Чрез този метод ще увеличите енергията в тялото си и същевременно ще релаксирате.

3. Консумирайте плодови и зеленчукови напитки

смути

Много хора нямат възможност през натовареното си ежедневие да приемат достатъчно плодове и зеленчуци. Смутитата са чудесен начин, чрез който да компенсирате това. Благодарение на тях бихте могли да доставяте на организма си големи количества полезни хранителни вещества, а същевременно да се насладите на вкуса на напитката.

4. Не забравяйте да почиствате кожата си

сухо четкане

Кожата, като най-голям орган в човешкото тяло, има изключително важна роля за здравословната детоксикация и правилното храносмилане. Почиствайте я, докато е суха (т.нар. сухо четкане), за да стимулирате лимфния поток, намаляването на целулита и изчистването на организма ви от замърсители. Прилагайте метода чрез внимателни кръгови движения върху предварително почистена и подсушена кожа.

5. Почиствайте езика си

почистване на езика

Чрез почистването на езика всяка сутрин премахвате бактериите, прилепнали по него, които могат да доведат до лошо храносмилане и стагнация на черния дроб. Препоръчително е да го правите преди да измиете зъбите си. Можете да използвате стъргалки, които се предлагат за тази цел, или обикновена лъжица. Добре е предметът, който сте избрали, да е метален или от неръждаема стомана, а не от пластмаса.

6. Увеличете количеството антиоксиданти, които приемате

антиоксиданти

Антиоксидантите, съдържащи се в различни видове храни (зеленчуци, плодове, бобови култури), са от съществено значение за борбата срещу свободните радикали в организма и за доброто храносмилане. Увеличете количеството им, което приемате, както и това на фибрите, и се старайте да консумирате колкото може повече пресни и непрестояли дълго време хранителни продукти.

7. Бъдете физически активни

физическа активност

Независимо по какъв начин - чрез разходка, бягане, колоездене, плуване или друг вид спорт - се старайте да се изпотявате поне за около 15 минути всеки ден и да ускорявате сърдечния си ритъм. По този начин ще подпомогнете изхвърлянето на токсини от тялото си, ще подобрите циркулацията на кръвта, което е важно за поддържането на устойчив и здравословен метаболизъм. Също така можете да се възползвате и от удоволствието, което предлагат сауната, парната баня или горещата вана у дома и не забравяйте да се хидратирате преди и след като тялото ви се е изпотило.

8. Не пренебрегвайте съня

сън

Сънят е от съществено значение за здравословното функциониране на тялото. Това е времето, в което мозъкът се рестартира, възстановяват се клетките, а черният дроб и бъбреците изхвърлят постъпилите в тялото ви токсини. Също така, когато сте отпочинали, бихте били по-предразположени към това да се храните здравословно, да сте по-активни и да имате добро настроение.

9. Използвайте пробиотици

пробиотични храни и напитки

Пробиотиците регулират и възстановяват естествения баланс на чревната флора. Проучвания показват, че могат да спомогнат на тялото да се освободи от тежки метали, свободни радикали и опасни бактерии. Бихте могли да се консултирате с лекар, който да ви посъветва какъв вид пробиотици е подходящ за вас и за индивидуалните потребности на организма ви, или да си ги набавяте чрез пробиотични храни и напитки.

10. Не отричайте клизмата

клизма

Да, клизмата не звучи никак привлекателно, но всъщност е добър начин за естествено премахване на отпадъците от дебелото черво. Често бактериите, дрождите и нежеланите патогени, водещи до лошо храносмилане, се натрупват в по-големи количества и е необходим подобен допълнителен тласък за тяхното отстраняване. Ако все пак не предпочитате този метод, то можете да използвате хидротерапия. Повече информация и полезни насоки за нея, потърсете от добър хидротерапевт.

11. Употребявайте рициново масло

компрес с рициново масло

Втривайте рициново масло върху корема си от дясната страна, където се намира черният дроб. Можете да го правите и с помощта на памучен тампон или кърпа, които да напоите с маслото. Също така може да комбинирате прилагането на този вид компрес и с налагането на бутилка с гореща вода върху дадената област, като е добре продължителността на процедурата да бъде около 30-40 минути.

12. Пийте чайове и детоксикиращи напитки

детоксикиращи напитки

Чай, направен от корен от репей, цикория, кориандър, глухарче, сминдух, джинджифил, магарешки бодил или куркума, може да помогне за детоксикацията на тялото, за тонуса на черния дроб, за стимулиране на храносмилането и за ускоряване на метаболизма. Същевременно, дори една обикновена чаша с гореща вода и лимон, може да бъде много полезна, а 2 чаени лъжици ябълков оцет, комбинирани с 400-500 мл вода, биха спомогнали за регулиране нивата на рН в организма.

13. Правете си солени вани

солени вани

Престоят в продължение на 30 минути в солена вана е чудесен начин за детоксикация и отпускане на тялото. Добавете ¼ чаена чаша английска сол (магнезиев сулфат), ½ чаена чаша сода за хляб, ½ чаена чаша морска сол, ¼ чаена чаша ябълков оцет (ако желаете) и няколко капки лавандулово масло във водата. Тъй като магнезият е един от основните елементи, отговарящи за правилното протичане на процеса на детоксикация, такива солени вани биха били много полезни и отпускащи за вас.

 

По статията работи: Даниела Дамянова
Източник: helloglow.co
Снимки: alka-pure.com, meditationbrainwaves.com, joburgwest.getitonline.co.za, medcounsellor.com, nwlc.org, healthmatters.nyp.org, nicoleburatti.com, littlefloweryoga.com, omdetox.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиАлтернативна медицинаЛюбопитноРецептиСпортПрезентацииНовиниХранене при...ЛайфстайлБотаникаЗаведенияДиетиЛечения