Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене 4 неща, които трябва да знаем за лактозната нетолерантност

4 неща, които трябва да знаем за лактозната нетолерантност

4 неща, които трябва да знаем за лактозната нетолерантност - изображение

За хората с лактозната нетолерантност консумацията на млечни продукти води до неприятни симптоми като подуване, газове и болка. Това е състояние, при което организмът не произвежда достатъчно от ензима лактаза, който е необходим за разграждането на лактозата, постъпваща в тялото.

Обикновено храносмилателните проблеми се проявяват доста скоро след консумацията на млечни продукти, но реакцията и симптомите варират индивидуално. Ето някои полезни факти за лактозната нетолерантност, които е добре да знаем.

1. Състоянието често може да се развие с напредване на възрастта

Повечето хора се раждат с много добър капацитет да разграждат лактоза, но с времето тази способност генетично намалява. В някои случаи до така степен, че се стига до състояние на лактозна нетолерантност. Проучванията показват, че при много хора тя може да се появи значително по-късно, затова, ако забележите симптоми, е добре да се посъветвате с лекар.

Дете

2. Нетолерантността често се изразява по различен начин

Диагнозата е една и съща, но нейните прояви варират много индивидуално. Някои хора могат спокойно да консумират малки количества млечни продукти, докато други могат да получат силна реакция като диария и болка. Всеки има различна стомашната флора, а вие може да тествате до каква степен се справяте с лактозата в ограничени количества.

3. В някои случаи могат да се консумират определени млечни продукти

Това, че имате лактозна нетолерантност, не означава, че не може да консумирате никакви млечни продукти. Някои хора се справят с малки количества лактоза и храни като кисело мляко, сладолед, твърди сирена като пармезан и чедър или чаша прясно мляко. Обикновено млечните продукти се обработват по-лесно, когато са съчетани с други храни. Добра идея е да проверявате етикета и да се ориентирате по количеството захар, което всъщност обозначава лактозата.

Пармезан

4. Ако не консумирате млечни продукти, следете нивата на витамин D и калций

При елиминирането на тази хранителна група от диетата ви, е добре да се погрижите да имате други източници на някои от важните елементи, които тя съдържа. Може да вземате хранителни добавки или да проучите кои храни са добър алтернативен източник.

 

Редактор: Гергана Стоева
Източници: self.com / health24.com / bestfoodfacts.org
Снимки: schaer.com / anmum.com / asyifahealth.com

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияХранене при...Здравни съветиЗаболявания (МКБ)ИсторияАлт. медицинаЛеченияСъставкиЛюбопитно