Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести 5 начина да се справите с киселинния рефлукс

5 начина да се справите с киселинния рефлукс

5 начина да се справите с киселинния рефлукс - изображение

Киселинният рефлукс е често срещан проблем, който се предизвиква от попадането на стомашни киселини в хранопровода. Състоянието е придружено от неприятни симптоми като парене в гърдите, неприятен вкус, оригване, подуване и гадене.

Вижте кои натурални продукти и промени в диетата помагат да се справите с киселините и съдействат за по-доброто храносмилане.

1. Ябълков оцет
Една от причините за киселинен рефлукс е ниското ниво на киселини в стомаха, а не само прекомерното им производство. Когато смилането се забави, храната остава по-дълго в стомаха и риска от раздразнения се увеличава.

Оцетът помага за производството на необходимите стомашни киселини и може да се приема като пиете 1 супена лъжица с чаша вода преди хранене. Ако изпитате проблеми по време на хранене, може да изпиете разтвора тогава, за да улесните бързото разграждане на храната.

Оцет

2. Храносмилателни ензими
Подобно на стомашната киселина, ензимите са друг основен фактор за доброто храносмилане. Консултирайте се с лекар или диетолог, който може да ви насочи към най-подходящия вид добавки.

3. Солна киселина
Солната киселина е съединение, което естествено присъства в стомаха и спомага за разграждането на хранителни вещества. Добавката се приема преди хранене, но преди това се консултирайте със специалист. Тя се използва временно, след което организмът би трябвало да започне сам да произвежда нужните количества. Също така е добре да замените обикновената сол с по-качествен вид морска или хималайска сол.

Сода

4. Избягвайте дразнещи храни и напитки
Докато се опитвате да възстановите киселинния баланс в стомаха, е добре да ограничите пикантните храни. Подправките, които спокойно може да използвате, са кимион, черен пипер и куркума. Куркумата е особено полезна, защото има силни противовъзпалителни свойства.

Други продукти, които е добре да избягвате, са мазни и пържени храни, газирани напитки, алкохол и кафе. Още храни, с които е нужно да внимавате, включват цитруси, домати, мента и шоколад.

5. Разпределение на менюто
При киселинен рефлукс е желателно да се избягват големи обилни хранения. Вместо това яжте малки порции на по-кратък интервал от време. Също така не е препоръчително да се храните преди сън или да лежите по гръб след хранене.

Редактор: Гергана Стоева
Източници: webmd.com / lifehack.org
Снимки: rd.com / dreams.metroeve.com / doctissimo.fr

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиХранене при...Алтернативна медицинаЛюбопитноЛеченияМедицински изследванияБотаникаПсихологияЛайфстайлСпортСнимкиИнтервютаФизиологияНовиниСпециалистиТестовеДиети