Начало Съвети Околна среда и бит Хранене и готвене Влезте във форма с булгур

Влезте във форма с булгур

Влезте във форма с булгур - изображение

Булгурът е популярна съставка в традиционната източна и средиземноморска кухня. Това е пълнозърнеста култура, която е изключително богата на диетични фибри. Комбинира се много добре със свежи салати, супи и ястия, подходящи за ориз. В сравнение с други пълнозърнести растения булгурът съдържа по-малко калории и повече влакнини, което го прави изключително полезен за контрол на теглото и кръвната захар. 

Освен че предлага необходимата доза фибри, той е зареден с минерали като манган, магнезий и желязо. Ето още няколко причини, поради които булгурът е чудесна добавка към вашата диета и помага да поддържате здравословно тегло.

1. Отличен хранителен състав

Една чаша булгур съдържа по-малко калории и двойно повече фибри от ориза и киноата. В състава му влиза голям процент неразтворими фибри, които не се усвояват от организма, а служат за улесняване на храносмилането. Те помагат да имате редовен стомах, като абсорбират вода и подобряват придвижването на храната през чревния тракт.

Суров булгур

Фибрите създават допълнителен обем, който дава чувство на ситост и забавя абсорбирането на хранителните вещества. По тази причина пълнозърнестите култури имат нисък гликемичен индекс и не водят до рязко покачване на кръвната захар.

2. Подпомага храносмилането

Редовната консумация на богати на фибри храни насърчава развитието на полезни бактерии (пробиотици), които са необходими за обработване на храната. Влакнините стимулират чревните движения и улеснява детоксикацията. Булгурът е добра храна при проблеми като констипация, повишен холестерол или нестабилна кръвна захар.

Булгур със зеленчуци

3. Бързо и лесно приготвяне

Тази култура лесно се комбинира с различни ястия и салати. За приготвянето му използвайте половин чаша булгур към 1 чаша вода и оставете да ври на тих огън за около 15 минути. Чаша сварен продукт съдържа около 150 калории, цели 8 грама фибри и 6 грама протеин. Може да съчетаете с пресни или сготвени зеленчуци, оцет или друг сос за овкусяване.

Гъби с булгур

Редактор: Гергана Стоева
Източници: healthline.com / ordinaryvegan.net / draxe.com
Снимки: yemek.com / seriouseats.com / cookieandkate.com / foodandwine.com / recipes.oregonlive.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноДиетиСпортЗдравни съветиЛайфстайлХранене при...ИсторияТестовеАлт. медицинаПсихологияРецептиБотаникаЛеченияКалкулаториХрани и ястияВидеоАнкетиСнимкиНовиниНормативни актовеОрганизацииИнтервютаЗаведенияПроизводители