Начало Съвети Околна среда и бит Природосъобразен начин на живот Влезте във форма с „ориз” от карфиол

Влезте във форма с „ориз” от карфиол

Влезте във форма с „ориз” от карфиол - изображение

Оризът от карфиол бързо се превърна в популярен тренд, като редица диетолози и фитнес инструктури го включват в своя личен режим или го препоръчват на клиенти. Ястието е подходящо както при диети за отслабване, така и при проблеми с кръвната захар и инсулина. Тази полезна рецепта съдържа малко въглехидрати и калории, а освен това е лесен начин да включите повече зеленчуци в менюто си.

За целта може да използвате само карфиол или да смесите 1/2 карфиол и 1/2 ориз. Зеленчукът съдържа повече фибри от белия ориз и дава добро чувство за ситост. Приготвя се бързо, а на външен вид много наподобява оригиналното ястие. Може да се комбинира със зеленчуци, кайма, гъби или друга любима добавка, която използвате за ориза.

Карфиол

Докато 100 грама сварен ориз съдържат 130 калории, карфиолът съдържа 25 калории и много добро количество витамин С.

1. Пресен карфиол
Ако решите да използвате пресен вместо замразен карфиол, ще ви е необходимо кухненско ренде или блендер. Идеята е да направите карфиола на достатъчно малки парченца, които да наподобяват текстурата на ориз.

  • За ренде: Премахнете ствола на кафиола, а останалата част нарежете на големи парчета, удобни за стъргане. Използвайте средно големите дупки на рендето.
  • За блендер: Нарежете карфиола на по-малки парченца и го пуснете в блендера за около 30 секунди, докато получите желаната от вас големина.

Ориз от карфиол

2. Замразен карфиол
Поставете на котлона тенджера с 1/2 чаша вода, а когато заври добавете замразения карфиол. Оставете го на тих огън за 8-10 минути докато омекне и стане лесен за рязане. Отцедете водата, поставете в купа и използвайте нож, за да нарежете на малки парченца.

3. Приготвяне
Лесно може да сготвите „ориза” в печка, микровълнова, на тиган, или на пара.

  • Един от най-добрите начини за приготвяне е печенето на фурна. Поставете тънък слой от кафриола в тава, поръсете с малко мазнина и оставете да се пече за 12 минути на 200 градуса. По средата на печенето е добре да разбъркате.
  • За микровълнова няма нужда предварително да добавяте мазнина. Поставете карфиола в купа, покрийте с фолио за печене и пуснете за 3 минути на висока температура. След това добавете гарнирайте по ваш вкус.
  • Може да приготвите на тиган за 5 минути, като добавите малко зехтин, сол и подправки. Този метод придава приятен вкус, но не толкова добра текстура. Също така може да го приготвите стил соте или с помощта на кукър на пара.

Ориз със зеленчуци и месо
Редактор: Гергана Стоева
Източници: minimalistbaker.com / bbcgoodfood.com
Снимки: minimalistbaker.com / ifoodreal.com / cookieandkate.com / blog.paleohacks.com / draxe.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛеченияЗдравни съветиЛюбопитноДиетиЛайфстайлСнимкиАлт. медицинаХранене при...БотаникаСпортИнтервютаПроизводителиИсторияТестовеПсихологияРецептиКалкулаториХрани и ястияФизиологияНовиниСпециалистиВидеоАнкетиНормативни актовеОрганизацииЗаведенияПатологияИзследванияКлинични пътекиЗдравни проблеми