Начало Съвети Здраво тяло Превенция и лечение на болести Закалете организма си чрез 5 ефективни метода

Закалете организма си чрез 5 ефективни метода

Закалете организма си чрез 5 ефективни метода - изображение

Закаляването представлява систематична подготовка на тялото (и духа), чрез която бихте могли да повишите неговата устойчивост към стрес и инфекциозни заболявания. То се постига чрез използване на естествени природни фактори и физически средства, за да се подобрят терморегулаторните механизми на организма и неговите приспособителни реакции. Същевременно, процесът на закаляване спомага за укрепване на цялостното ви здравословно състояние. За да бъде той напълно ползотворен, е необходимо да спазвате четири основни правила.

1. Постоянство

Закаляването изисква постоянство. Ако процедурите се извършват от време на време, то ефектът от тях ще премине за 18-20 дни при възрастните и за 4-7 дни при децата. Следователно закаляването трябва да се превърне във ваш навик.

2. Постепенност

Трябва да навлезете постепенно в процеса. Нужно е интензитетът на натоварването да се повиши плавно, в противен случай би се стигнало до прекомерно изчерпване ресурсите на тялото ви и разпад на имунитета. Възстановяването след такъв стрес за организма отнема дълго време.

3. Последователност

Препоръчително е в началото да развиете определен план за действие, който да следвате. Също така можете да се консултирате с лекар и той да вземе участие в него. Закаляването е най-успешно, когато използвате топлината, студа, слънчевата енергия, движението на въздуха, както и комбинирането по различни начини и при разнообразни условия на тези фактори.

4. Индивидуалност

Съобразете цялостния процес с индивидуалните особености и потребности на вашите организъм, възраст, пол и здравословно състояние. Не експериментирайте със себе си.

Вижте методите, които бихте могли да използвате и някои от основните им характеристики.

душ с хладка вода

Ако организмът ви е здрав и не сте с наднормено тегло, то можете да използвате хладка вода за къпане или обливане. Започнете с вода, която е на стайна температура, а след това постепенно преминете към такава, която е до 18°С. Направете това, като през 2-3 дни понижавате градусите с 1-2. Първоначално процедурата трябва да е с продължителност не повече от 3-4 минути, като тя също се увеличава постепенно. Водните методи са най-силно въздействащите.

Ако страдате от грипни и вирусни инфекции средно 2-3 пъти годишно и нямате никакъв опит със закаляване на тялото си, то е препоръчително да стартирате процеса с прилагане на контрастен душ и след това да преминете към къпане и/или обливане с хладка вода. Също прилагайте процедурите за приблизително 3-4 минути и понижавайте температурата на водата през 2-3 дни.

въздушни бани

Ако здравето ви е крехко, често се чувствате напрегнати, то е добре да започнете да закалявате организма си чрез използването на въздушни бани (22-24°С), съчетани със сутрешни упражнения, като накрая избърсвате тялото си с кърпа, напоена с хладка вода. Закаляването с въздух трябва да започне през лятото или в началото на топлите есенни дни, когато температурата е около 20-30°С. В началото нека тези бани траят около 15-20 минути, като постепенно увеличите продължителността им до 2-3 часа. През зимата трябва да имате специална подготовка за тях – закрито, предварително добре проветрено помещение, с температура не по-ниска от 16-18°С и с времетраене, започващо от 10 минути.

слънчеви бани

Използвайте слънчевите лъчи за закаляване. По този начин ще повишите устойчивостта на организма си към слънчева радиация, както и ще предизвикате много и положителни промени в него. Също така слънцеоблъчването е ефективно средство за профилактика и лечение на рахит. От такива бани трябва да се възползвайте сутрин в часовия диапазон от 8 до 11. През първите 3 дни започнете, като се излагате на т.нар. шарена сянка, съответно за по 10, 20 и 30 минути. След това вече излезте на пряка слънчева светлина, започвайки с престой от 10 минути и ежедневно го увеличавайте с още толкова, докато достигне времетраене 2 часа. Използването на слънчевите лъчи трябва да става около 1 час след и около половин час преди хранене.

ходене с боси крака

Ефективен начин за закаляване е и ходенето с боси крака. Чрез практикуването му можете да си набавите нужните на тялото ви отрицателни йони. Бихте могли да прилагате метода у дома, върху пясък, върху трева, както и да ходите върху сняг през зимата.

 

По статията работи: Даниела Дамянова
Източник: vaneevasdorove1.ru
Снимки: roza2012.net.ua, sportadictos.com, yaideti.ru, o-vannoy.ru

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиСпортХранене при...ФизиологияТестовеАлтернативна медицинаДиетиНовиниЛюбопитноЛеченияИсторияОрганизацииЛайфстайлСпециалистиБотаникаНормативни актовеСоциални грижи